"ננעצה בקיבתה ויצרה סכנה ממשית": בת 15 הסתובבה יומיים עם סיכה בבטן

במסגרת ההכנות לחג הקורבן, סיכת חיג'אב נבלעה על ידי נערה ממזרח ירושלים, ורק כשזו החלה לחוש בכאבים עם כל תנועה שעשתה - היא פנתה לטיפול בבית החולים. הסיכה ננעצה בדופן קיבתה בעומק 4 ס"מ, ויצרה חור שהביא להיווצרות זיהום. רק בביה"ח חולצה הסיכה מבטנה, והנערה תשוחרר לביתה כשהיא במצב טוב

הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה
הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה | צילום: דוברות שערי צדק

הסתובבה במשך יומיים עם סיכה בבטנה: נערה בת 15 מבית חנינא שבמזרח ירושלים תכננה שלשום (ראשון) לחגוג עם בני משפחתה את חג הקורבן, אך בעודה מסדרת את החיג'אב שעל ראשה, היא אחזה בין שיניה את סיכת החיג'אב - שיטה נפוצה אך מסוכנת מאוד. כשפריט מחפציה האישיים, שהיה מונח על שידת חדרה, נפל – היא בטעות שאפה פנימה את סיכת החיג'אב, שנבלעה הישר אל תוך הוושט.

כעבור שעה של המתנה בביתה החליטה הצעירה לגשת למרפאה הקרובה לביתה, שם נאמר לה להמתין ליציאה טבעית של הסיכה. במשך יומיים היא הסתובבה עם הסיכה בבטנה, אלא שהסיכה החלה לגרום לכאבים שהלכו וגברו עם כל תנועה שעשתה.

הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה
הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה | צילום: דוברות שערי צדק

הנערה הבינה כי דרושה התערבות, ובהתייעצות עם רופא הופנתה לבית חולים שערי צדק, שם עברה בדיקות וצילומים, והוכנסה לפרוצדורה רפואית לחילוץ הסיכה מגופה. הסיכה הייתה נעוצה לכל אורכה, בעומק 4 ס"מ בתוך בטנה, ויצרה חור בדופן הקיבה - שהביא לזיהום בבטן.

הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה
הסיכה שננעצה בדופן קיבתה של נערה | צילום: דוברות שערי צדק

הנערה נמצאת במצב טוב ותשוחרר לביתה במהלך היום, אז תוכל לשוב לחגיגות חג הקורבן. פרופ' דן טרנר, שטיפל בנערה, הסביר כי ברוב המקרים הסיכה יוצאת באופן טבעי וללא התערבות, אך במקרים נדירים היא ננעצת באופן ספונטני בעומק הקיבה ומסכנת חיים, אז נדרשת התערבות.

"הסכנות העיקריות הכרוכות במקרים מסוג זה הם נזק בלתי הפיך לרקמות הרכות ונקב מסכן חיים באברים החיוניים", אמר פרופ' טרנר, "אנו שבים ומזהירים, יש להימנע מאחיזת הסיכה בשיניים, או כל חפץ זר זעיר שעלול להיבלע או להישאף פנימה ולחולל נזקים לעיתים בלתי הפיכים".