משרד הבריאות המליץ להגביל התקהלויות: 100 בחלל סגור ו-300 בשטח פתוח

במהלך התייעצות שקיים בנט בנושא ההתמודדות עם האומיקרון בישראל, עלו אפשרויות שונות שונות להידוק ההגבלות. בין היתר, דנו בהרחבת התו הירוק, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים והעברת המגזר הציבורי לעבודה מהבית

זמן צפייה: 00:25

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש (שני) התייעצות בנושא המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון בישראל, ובו נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים והעברת המגזר הציבורי לעבודה מהבית.

הצעת משרד הבריאות בדיון הייתה להגביל את ההתקהלויות ל-100 אנשים בחלל סגור ו-300 באוויר הפתוח, במקומות הפועלים בתו ירוק בסיכון גבוה, עם אוכל ובלי מקומות מסומנים. באשר להתקהלויות באוויר הפתוח עם מקומות מסומנים - ההצעה הייתה להגביל את כמות האנשים ל-1,000. לגבי ענף המסחר, ההצעה היא לפעול בתו ירוק בחנויות של 150 מטר ומעלה, ומתחת לכך להסתפק בתו סגול.

שר הבריאות הורוביץ אמר אמש כי הוא תומך בהגבלות על הציבור נוכח התפרצות האומיקרון, אך הוא מתנגד להפעיל אותן ללא מתווה פיצוי לנפגעים כתוצאה מהן. בהמשך לכך, גורמים במשרד הבריאות ששוחחו עם חדשות 13 מסרו כי מזה כמה ימים הם מדברים על הצורך להטיל מגבלות על הציבור.

רה"מ בנט הודה כי מבצע החיסונים בקרב ילדים לא התרחב עקב מחסור בכוח אדם, ולא בגלל חוסר שיתוף פעולה מצד משרד החינוך. בעקבות המחסור בניידות לבתי הספר, הוחלט כי אחיות רפואיות יבצעו את חיסוני הילדים, כאשר ניידות החיסונים יעברו לחסן בקניונים. במהלך השבוע האחרון חל זינוק של 30% בחיסון ילדים.