גנץ: ישראל תקבל ערכה לבדיקת קורונה שתספק תשובה ב-23 דקות

שר הביטחון הודיע כי הבדיקות המהירות יגיעו בימים הקרובים למכון הביולוגי - לראשונה בעולם. לדבריו, הערכות קיבלו אישור של ה-FDA, ובתום בחינת בזק יוכנסו לפעילות במטרה לסייע בפתיחת המשק

זמן צפייה: 00:56

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי בימים הקרובים יגיעו למכון הביולוגי ערכות בדיקה מהירות לקורונה, שיספקו תשובה בתוך 23 דקות. לדבריו, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שתקבל את הערכה. "זו בשורה של ממש, שתסייע לנו לקטוע את שרשרות ההדבקה באופן מהיר ויעיל", אמר גנץ.

שר הביטחון הסביר כי הערכות של חברת "visby medical" קיבלו בשבוע שעבר אישור של ה-FDA האמריקני. הן יעברו בחינת בזק במכון הביולוגי, ולאחר מכן את התהליך הנדרש במשרד הבריאות, במטרה לאפשר בדיקות מיידיות שיסייעו בפתיחת המשק ומערכת החינוך. "כך, נוכל לבדוק במהירות באופן יום-יומי צוותי רפואה, בתי אבות, טיפול בחשש להתפרצות בבתי ספר, עובדים במפעלים חיונים ומקרים נוספים", הסביר גנץ.

במקביל, עשרה בתי אבות קיבלו היום מכונות לבדיקה מהירה של קורונה - המספקות תשובות בתוך 15 דקות. במהלך השבוע יקבלו את המכונה 50 בתי אבות גדולים, במטרה להשתלט על ההתפרצויות מבעוד מועד. לדברי פרופ' נמרוד מימון, ראש מטה מגן אבות ואמהות, בדיקות הדיגום (pcr) ימשיכו כרגיל.

עוד בחדשות 13:

התקהלויות ועימותים עם המשטרה: הפרת ההנחיות במגזר החרדי נמשכת

איימן עודה נדבק בקורונה: "הנגיף הוא אמיתי, מסוכן ומידבק"

2,558 נדבקים ביממה – ירידה נוספת בשיעור הבדיקות החיוביות

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, גנץ ערך היום ביקור במוקד לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי בבני ברק. בסיום הביקור אמר גנץ: "האוכלוסייה שהקורונה פגעה בה יותר מכול היא האזרחים הוותיקים. לא נשאיר אף קשיש לבדו - עמדתי על כך שתעבור בקבינט הקורונה תוכנית סיוע לאוכלוסייה המבוגרת שאותה ריכזה השרה מירב כהן, ואנחנו נכפיל את מספר הבדיקות, ונאפשר לבני משפחה לבקר קשישים בודדים. אני קורא לכולם לשים לב לשכנים ולהעניק קשב מיוחד למבוגרים בעת הזו".

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, הצהירה: "בימים אלו תגברנו את הכוחות במוקד שלנו לאזרחים ותיקים, על מנת להעניק סיוע מהיר ואיכותי לאוכלוסייה המבוגרת, שמתמודדת עם מצבים לא פשוטים בעת הזו. במוקד, שפעיל שישה ימים בשבוע, ניתן לקבל גם סיוע עם צרכים דחופים כמו מזון ותרופות, שיחות להפגת בדידות, וגם סיוע במימוש זכויות אל מול משרדי ממשלה".

בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 2,558 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-265 אלף. 891 חולים במצב קשה, מהם 212 מונשמים ו-312 מהחולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-1,692.

עוד עולה מהנתונים כי חרף העובדה שבוצעו רק כ-25 אלף בדיקות, שיעור התוצאות החיוביות ירד זו היממה הרביעית ברציפות - ועמד על 11%. לשם השוואה, לפני ארבעה ימים 15.1% מהנבדקים התגלו כנשאי קורונה.