באסותא יתמכו להפסיק את החיפוש אחר ההורים הביולוגיים

הדו"ח שיוגש על ידי הנהלת בית החולים בעקבות מחדל ההפריה יכלול תמיכה שלא להמשיך בחיפוש אחר ההורים הביולוגיים לאחר לידתה של התינוקת ומשרד הבריאות יצטרך להכריע. לידי חדשות 13 הגיעו עיקרי ההמלצות - כל הפרטים

זמן צפייה: 03:24

הסתיימה פגישה במשרד הבריאות הערב (רביעי) בין מנכ"ל המשרד לבין נציגים מבית חולים אסותא בראשון לציון, בנוגע למחדל העוברים. גורם שנכח בפגישה אמר כי בבדיקות שערך פרופסור גמזו, שמונה כאחראי צוות בדיקה של האירוע, הוא מצא שהמתודולוגיה שנעשתה באסותא לאיתור ההורים שנחשדו כגנטיים הייתה נכונה, וממצאיו של גמזו מראים כי אין מקום לשינוי הבדיקות.

במסגרת דו"ח שהגישו אסותא למנכ"ל נכתב כי המלצת בית החולים היא שלא לבצע בדיקות יזומות להורים הביולוגיים, אלא לפנות לזוגות שהיו בסמיכות האירוע ומי מהם שירצה יוכל לבקש אישור מבית המשפט לערוך בדיקות גנטיות. משרד הבריאות ידון בהמלצה הזו.

רוני גמזו | צילום: חדשות 13

כמו כן, אסותא יפנו לזוגות שיצטרכו להחליט האם להשתמש בעוברים המוקפאים שלהם או לבצע תהליך חדש של יצירת עוברים. בנוסף הומלץ לעבור מתהליך ידני בכתיבת מספרי זיהוי של העוברים לאמצעים אלקטרוניים, כמו מצלמה ושבב שיחוברו למבחנות שבהם העובר נמצא, על מנת לצמצם את מרווח הטעות.

עוד עולה מעיקרי הדו"ח כי יוכנס מחשוב מתקדם למעבדה עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף, יתקיים מעבר לתקן אירופאי מחמיר שנועד להוסיף בטיחות, רכש ציוד חדיש יותר למעבדות והקמת אגף חדש באסותא שאחראי על כל מערך המעבדות, שיתכלל את עבודתן ברמה רוחבית

תינוק באינקובטור
תינוק באינקובטור | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנהלת שירות צנתורי לב בבית החולים ספרא לילדים בשיבא תל השומר, ד"ר שרון בוריק-חיגר, עידכנה על מצבה הרפואי של התינוקת, באישור המשפחה. ד"ר בוריק-חיגר מסרה כי התינוקת נולדה הבוקר במצב טוב ואמרה: "זו תינוקת מאוד מיוחדת, שעברה לפני כמה שבועות הליך תוך-רחמי בתור עוברית. עשינו צנתור לתינוקת בגלל שהיה לה מום מאוד קשה. מדובר בצינתור מאוד מורכב שנעשה פעמים אך בודדות בארץ. אנחנו מאוד שמחים שההליך עבר בהצלחה. האמא הצליחה לסיים את ההריון וללדת במועד".

ד"ר בוריק-חיגר הוסיפה כי "אנחנו עוד בודקים את התינוקת, הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות, אבל כרגע היא הגיעה למועד, נולדה במצב טוב, היא ורודה, חיונית ואנחנו פה ממשיכים את הדרך איתה". מוקדם יותר היום האם שילדה סיפרה לחדשות 13: "אני עייפה ומותשת מהלידה, הגשמתי את חלום חיי. רציתי בת שנים רבות, ועברתי טיפולים מפרכים עד לרגע המיוחל. אני מבקשת שיאפשרו לי לגדל אותה ויעזבו אותי לנפשי".

תינוקות במחלקת יולדות
תינוקות במחלקת יולדות

כזכור, אתמול בית המשפט לענייני משפחה דחה את בקשתם של בני הזוג, שטענו כי הם הוריה הביולוגיים של העוברית שגדלה ברחם אישה אחרת, לקבל מעמד אפוטרופוסות על התינוקת, ברגע שתצא לעולם. בהחלטת בית המשפט נכתב: "לאור תוצאות הבדיקה הגנטית לעוברה, אשר הצביעו על העדר הקשר הגנטי למבקשים, תיק זה קרוב לוודאי ייסגר בקרוב, כך שבשלב זה וככל ולא תוגשנה תביעות אחרות, מבוטל המינוי".