סמ"ר יהונתן סמו נפל בעזה - איבריו הצילו חיים של 6 ישראלים

במותו ציווה את החיים: לוחם הצנחנים יהונתן יצחק סמו מת מפצעיו לאחר שנפגע בקרב בצפון הרצועה, ותרומת איבריו הצילה שישה אנשים שהמתינו להשתלה. בזכות הסכמת משפחתו וכרטיס אדי שהיה חתום עליו, אונת הכבד שלו נתרמה לתהילה טספייה בת ה-8 חודשים, שנזקקה להשתלה מצילת חיים. היום נפגשו משפחות סמו וטספייה במרכז הרפואי שניידר, ואמה של תהילה אמרה בהתרגשות: "אין לי מילים להודות לכם, הילדה שלי נולדה מחדש"

זמן צפייה: 05:36

מפגש מרגש התקיים היום (שני) ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר לרפואת ילדים, בין משפחתו של סמ"ר יהונתן יצחק סמו שנפל ברצועה, ומשפחתה של תהילה טספייה - פעוטה בת 8 חודשים שהושתלה בה אונת הכבד שלו.

תהילה, שאובחנה בלידתה עם מחלת כבד קשה, נזקקה להשתלה דחופה להצלת חייה. אמה של תהילה הייתה מיועדת לתרום לה את אונת הכבד בשבוע הבא, ועם נפילתו המצערת של יהונתן בקרב - קיבלה את הבשורה שנמצאה תרומה לבתה. התרומה התאפשרה הודות למשפחתו, שהסכימה, בשעתה הקשה ביותר, לתרום את איבריו של יהונתן ולהעניק חיים לאחרים.

משפחתו של סמ"ר יהונתן יצחק סמו בבית החולים שניידר חרבות ברזל
משפחת סמו במרכז הרפואי שניידר | צילום: דוברות שניידר

אמה של תהילה פנתה במפגש לאיילת, אימו של יהונתן, ואמרה לה: "אני מתרגשת מאוד. אין לי מילים להודות לכם. הילדה שלי נולדה מחדש בזכות הבן שלכם". איילת השיבה כי "לצד הכאב העצום שאנו חשים, הידיעה שאיפשרנו חיים לאחרים, מחזקת אותנו".

ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל היחידה להשתלות כבד במרכז שניידר, וד"ר יעל מוזר גלזברג, מנהלת יחידת מושתלי כבד, הודו למשפחה ואמרו: "ילדים כמו תהילה, שמגיעים לאי ספיקת כבד, חייבים החלפת איבר כדי לשרוד. בזכות תרומתכם הנדיבה הענקתם לה חיים וגם חסכתם ניתוח לא פשוט לאם. עבר כמעט שבוע מאז הניתוח, ותהילה עירנית, צוחקת וחוזרת לעצמה".

סמ"ר יהונתן יצחק סמו, לוחם צנחנים שנפל בקרב במרכז הרצועה
סמ"ר יהונתן יצחק סמו

סמ"ר יהונתן יצחק סמו, בן 21 בנופלו, היה תושב כרמי צור שבגוש עציון ושירת כלוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. הוא נפטר מפצעיו ב-10 בנובמבר, לאחר שנפצע בקרב במרכז רצועת עזה ב-8 בנובמבר. יהונתן היה חתום על כרטיס אדי, ולאחר נפילתו, איבריו הושתלו ב-6 אנשים שונים. בין היתר, לבו הושתל ביעקב מלכה, אב ל-4 שסבל שנים מאי-ספיקת לב, וריאותיו הושתלו במאיר אצהבא, אב ל-2 שסבל ממחלת ריאות מסכנת חיים. כלייתו של יהונתן הושתלה בילד בן 10.