לאחר חצי שנה: משרד הבריאות יחזיר את הניתוח הקיסרי הצרפתי

פרסום ראשון: בתחילת השנה הורה משרד הבריאות לבתי החולים להפסיק לבצע את הניתוחים הפופולריים, המדמים לידה בטנית ודורשים מיומנות כירורגית גדולה, לאחר שעלו חשדות לסיבוכים פוטנציאליים. הצוות הרפואי והיולדות מחו על כך, וכעת החליטה ועדה לאפשר את הניתוח תחת הגבלות. "שלוש שעות אחר הלידה כבר יכולתי להתהלך במחלקה ולטפל בתינוק"

זמן צפייה: 03:25

פרסום ראשון: הניתוח הקיסרי הצרפתי, שהוצא מהחוק על ידי משרד הבריאות לפני כחצי שנה - יחזור להתבצע בבתי חולים ברחבי הארץ עם מספר סייגים, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

תחילה, פחות מ-10 גניקולוגים בארץ יורשו לבצע את הניתוח, המוגדר כהליך הכירוגי מורכב במיוחד הדורש מיומנות מיוחדת. בנוסף, לא יהיה ניתן לבצע את הניתוח במידה וקיימת שליה חודרנית, וכן אם מדובר בניתוח דחוף - כלומר, ניתן יהיה לבצע את הניתוח רק במידה והוא נקבע מראש.

החזרתו של ההליך הרפואי המורכב נבע מתחינותיהן החוזרות של היולדות, וכן של הצוות הרפואי. הניתוח הצרפתי נחשב להרבה יותר "קל" מאשר ניתוח קיסרי רגיל, בעיקר כי הוא מדמה לידה בטנית. סיוון רביב, שעברה ארבעה ניתוחים - שניים מהם צרפתיים - סיפרה לחדשות 13 כי "הניתוח הצרפתי מיטיב עם היולדות בפן הרגשי והגופני. שלוש שעות אחר הלידה, יכולתי כבר להתהלך במחלקה ולטפל בתינוק".

תינוק בן יומו, אינקובטור, לידה, הריון
תינוק בן יומו, אינקובטור, לידה, הריון | צילום: Shutterstock

בינואר השנה, כאמור, הנחה משרד הבריאות ללא התראה מוקדמת, לעצור את הניתוחים בשיטה המיוחדת. לאחר מכן, קבוצת נשים עתרה לבג"ץ בדרישה לממש את זכותן על גופן. בעקבות המחאה, האיסור בוטל - וכעת הניתוחים הצרפתיים חוזרים לבתי החולים.