נפטר בן ה-16 שאושפז לאחר שעישן סיגריה אלקטרונית

לאחר יומיים של אשפוז, נקבע מותו של מידן קלר שראותיו קרסו כשעישן סיגריה אלקטרונית. מבית החולים שניידר נמסר כי הנער נפטר לאחר שניתק עצמו ממכשיר ה-ECMO מסיבה לא ברורה: "המקרה דווח למשרד הבריאות וייחקר"

זמן צפייה: 02:30

לאחר שאושפז במצב קשה מאחר שריאותיו קרסו בעקבות עישון סיגריות אלקטרוניות, בבית החולים שניידר נקבע היום (שבת) מותו של מידן קלר בן ה-16, לאחר כיומיים של טיפול. מבית החולים נמסר כי מפרטים ראשונים עולה כי הנער נפטר לאחר שככל הנראה ניתק עצמו ממכשיר האקמו מסיבה לא ברורה.

מבית החולים נמסר: "בצער רב, אנו מעדכנים על פטירתו של הנער בן ה-16 שטופל ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר וחובר למערכת ה-ECMO בשל קריסה של ריאותיו, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. פרטי המקרה דווחו למשרד הבריאות, נבדקים בשעה זו וייחקרו בימים הקרובים. אנו משתתפים בצערה של המשפחה. המשפחה אינה מעוניינת להתראיין, אנו מבקשים לכבדה בשעתה הקשה. ניתן להגיע למרכז שניידר היום בשעה 13:15 לתדרוך עם פרופ' עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב".

מידן קלר, נפטר בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית
מידן קלר, נפטר בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית | צילום: מתוך פייסבוק

הנער הועבר למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. "מבירור רפואי מקיף שערכו בבית החולים קפלן עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות", נמסר מבית החולים.

המשפחה מגדרה, אימו של הנער סיפרה לחדשות 13: "אני לא מבינה איך זה קרה, הוא הגיע למצב של קריסת ריאות. המצב שלו קשה אך יציב. הוא הרגיש שהוא לא מצליח לנשום והשתעל. כשהיינו אצל רופאת משפחה ראינו שהסטורציה היא נמוכה ממש, בין רגע. הוא ילד בריא לגמרי, מתאמן".

לדברי פרופ' עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו. אנו מטפלים בו ומקווים מאד לשיפור במצבו בימים הקרובים. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".