חשד להרעלת מזון: 2 נשים פונו לאחר שאכלו במסעדת יוקרה בת"א

2 נשים בהיריון, שאינן קשרות אחת לשנייה, אושפזו בשבוע שעבר בבית החולים איכילוב לאחר שסעדו במסעדת "טופולופומפו" בתל אביב. בסוף הכול 9 בני אדם דיווחו על תסמינים שחוו. המוצרים שחשודים כנגועים: בשר ושרימפס. השף אבי קונפורטי: "גם אם יש אויסטר אחד מקולקל, זה לא מעיד כל כל האויסטרים".

זמן צפייה: 04:22

שתי נשים בהיריון אושפזו ביום רביעי האחרון לאחר שסעדו במסעדת היוקרה "טופולופומפו" שבתל אביב. בסך הכול 9 בני אדם דיווחו על תסמינים שונים שחוו בעקבות אכילה במקום. שתי הנשים אינן קשורות אחת לשניה והגיעו באופן עצמאי לבית החולים איכילוב לאחר שהתלוננו על בחילות והקאות, שם אושפזו עם חשד להרעלת מזון. החשד למוצרי המנות הנגועות בסלמונלה במסעדת היוקרה בתל אביב: בשר ושרימפס.

לפורטל המזון של משרד הבריאות הגיעו תשעה דיווחים שונים על תחלואת מעיים של אנשים שאכלו במסעדת היוקרה. גורמי מקצוע במשרד פתחו בחקירה אפידמיולוגית, נכון לעכשיו הוחלט לסגור את המסעדה בהסכמת המקום.

שף המסעדה, אבי קונפורטי, אמר לחדשות 13: "שמענו בחמישי וביום שבת על המקרים, מיד הזמנו חברה חיצונית שתבדוק את כל הפעילות שקשורה לאירוע. עצרנו מנה חשודה שהייתה לשתי הבנות. אני יודע הן התאשפזו יום וחצי אחרי. אני לא יודע מה הן טעמו, אכלו וכמה אלכוהול הן שתו. אנחנו בודקים את זה. אנחנו מאכילים הרבה אנשים, אתה מתעסק באוכל, גם אם יש אויסטר אחד מקולקל, זה לא מעיד כל כל האויסטרים".

השף אבי קונפורטי
השף אבי קונפורטי

תגובת המסעדה: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה ביותר. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים משך שנים. עם קבלת התלונה החריגה הוזמנה בדיקה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. בנוסף, אנו סוגרים מרצון לכ-48 שעות כדי לאפשר בדיקה של משרד הבריאות. למען הזהירות, אנו מחטאים את כל מערכות המסעדה ונפטרים ממזון קודם רק כדי לשלול כל דבר. להבנתנו, מדובר בחשד למקרה חריג מאוד ונקודתי, היות שכשל כללי היה עולה בבדיקות השוטפות שאנחנו מקיימים בשגרה, והיה מתבטא בתלונות המוניות. אנו דואגים, לא ישנים, מחבקים במחשבה את הנשים הללו. מייחלים לבריאותן ומאחלים להן רפואה שלמה בכל לב".