מחדל באיכילוב: חיידק טורף נמצא במחלקת היולדות - ולא דווח

חיידק הסטרפטוקוק המדבק נמצא במחלקת היולדות של בי"ח איכילוב לפני כשלושה שבועות. ארבע יולדות ושני ילודים אושפזו עם תסמיני המחלה. בנוסף, מיילדת אחת נמצאה חיובית לחיידק והיא שוהה בביתה. המקרה לא דווח למשרד הבריאות

זמן צפייה: 01:56

חיידק הסטרפטוקוק הטורף והמדבק נמצא במחלקת היולדות של בית החולים איכילוב בתל אביב לפני כשלושה שבועות, ואיש מצוות בית החולים לא דיווח על כך - כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13.

החיידק, שעובר במגע, הוא גורם מרכזי לתמותה של אמהות בעולם אם הוא לא מטופל באופן מיידי. באיכילוב אשפזו שלוש יולדות ושני ילודים שהגיעו לבית החולים עם חום גבוה ופריחה, האופייניים לחיידק זה וטופלו באנטיביוטיקה.

לאחר מכן, בית החולים סקר חלק מאנשי הצוות כדי לבדוק אם הם נושאים את החיידק, שעובר במגע, ומיילדת אחת נמצאה חיובית והיא שוהה בביתה עם טיפול אנטיביוטי. יולדת רביעית הגיעה שלשום לבית החולים עם חום גבוה ופריחה, אובחנה עם החיידק ואושפזה. למשרד הבריאות זה לא דווח.

בית החולים איכילוב
בית החולים איכילוב | צילום: רוני שיצר

מביה"ח איכילוב נמסר בתגובה: "שלושת המקרים אובחנו בתחילת החודש ומאז לא אובחן אף מקרה חדש. מתוך דאגה לבריאות היולדות החליט ביה"ח לסקור את אנשי הצוות וכולם נמצאו שלילים, למעט אחות אחת שאובחנה חיובית והיא שוהה בביתה. ליולדת הרביעית - אין קשר לאירוע המדובר".