בעקבות חשש מתחלואה קשה: קופות החולים החלו לחסן נגד שפעת

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, מבצע החיסונים לחורף הקרוב הוקדם והוא יוצא לדרך עוד לפני החגים. במכבי שירותי בריאות החלו כבר היום לחסן, והחל מיום רביעי יהיה ניתן להזמין תור לחיסון גם בקופת החולים כללית. "עדים לחורף קשה מבחינת תחלואת שפעת בחצי הכדור הדרומי"

זמן צפייה: 02:14

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, קופות החולים הקדימו את תחילתו של מבצע החיסונים לשפעת. היום (שני), הודיעה קופת החולים מכבי על פתיחת מבצע החיסונים ומכללית נמסר כי יהיה ניתן לזמן מועד לחיסון החל מיום רביעי הקרוב. החיסון לשפעת מיועד לכלל האוכלוסייה מעל גיל 6 חודשים, בדגש על אנשים אוכלוסיות בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת.

האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות תמי אלקלעי אמרה: "אנו עדים לחורף קשה מבחינת תחלואת שפעת בחצי הכדור הדרומי ובאוסטרליה בפרט. משכך אנו צופים לתחלואת שפעת משמעותית גם בישראל בחורף הקרוב. מחלה השפעת, על אף התפיסה הציבורית, עלולה להיות קשה ולהביא לסיבוכים שונים ואף לתמותה, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון, בין ביתר: קשישים, חולים כרוניים, ילדים ותינוקות ונשים הרות".

חיסון לשפעת
מבצע החיסונים יחל מוקדם מהרגיל. חיסון לשפעת | צילום: דוד כהן, פלאש 90

אלקלעי הדגישה: "הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני השפעת ולמנוע את סיבוכיה האפשריים היא באמצעות התחסנות. החיסון בטוח ויעיל ואנו ממליצים לכלל האוכלוסיה, בדגש על אוכלוסיות בסיכון, לגשת ולהתחסן".

רות ברוך, מנהלת מבצע החיסונים וראש אגף סיעוד בחטיבת הקהילה בקופת החולים כללית הוסיפה: "אנו מגיעים לחורף בתקופה שבה הקורונה נמצאת אמנם באירעות נמוכה, אך עדיין קיים חשש מפני גל נוסף. לכן חשוב להתחסן כנגד שפעת על מנת להימנע מתחלואה צולבת, כך נהיה מוגנים באמצעות חיסון יעיל אשר מפחית משמעותית מחלה ותחלואה קשה. רצוי לזכור כי התחלואה הקשה המאפיינת את עונת השפעת השנה בחצי הכדור הדרומי, מלמדת על חשיבות ההתחסנות".

ילדה עושה חיסון
עונת השפעת השנהמתבטאת בתחלואה רבה וקשה | צילום: Shutterstock

בחודש שעבר פרסמנו כי בקופות החולים החליטו להקדים השנה את חיסוני השפעת כבר לחודש ספטמבר. עקב כך, בקופות החולים מכבי וכללית החליטו להקדים את החיסונים כאמור, מתקופת החגים לשבוע הראשון של ספטמבר, כשבמקביל קיים במשרד הבריאות חשש לעלייה בתחלואת הקורונה השנה לצד השפעת - מה שיוביל לעומסים במערכת הבריאות, ולכן הם יעודדו להחסן בהקדם.