הקורבן הראשון: אדם אחד בבריטניה מת מזן האומיקרון

כיממה לאחר שמשרד הבריאות בבריטניה שלל מקרי תמותה מהנגיף החדש, רה"מ בוריס גו'נסון אמר במהלך ביקור במרכז חיסונים כי "הזן החדש גורם לאשפוזים ולצערי חולה אחד מת כתוצאה ממנו". האומיקרון אחראי ל-40% מכלל ההדבקות בבירה לונדון

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

כיממה לאחר שמשרד הבריאות בבריטניה שלל מקרי תמותה מהזן החדש, רה"מ הבריטי בוריס ג'ונסון אישר היום (שני) במהלך ביקור במרכז חיסונים בפדינגטון כי "הזן החדש גורם לאשפוזים ולצערי חולה אחד מת כתוצאה ממנו".

עוד אמר ראש הממשלה הבריטי בזמן ביקורו במערב לונדון כי "אני חושב שמדובר בזן שהוא גרסה מתונה יותר של נגיף הקורונה, ולדעתי צריך כרגע לשים את זה בצד ולהכיר בקצב ההתפשטות שלו באוכלוסייה. לכן הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות לעת עתה הוא לקבל את מנת הבוסטר".

בוריס ג'ונסון בבית חולים בבריטניה | צילום: רויטרס

בתגובה לנתוני התחלואה בבריטניה, ראש הממשלה ג'ונסון הכריז על "מצב חירום אומיקרון" כשמבקביל הכריז על מתן מנת הבוסטר לכל מבוגר מעל גיל 18 בממלכה המאוחדת. נכון לעכשיו ישנם 10 חולים בזן האומיקרון שמאושפזים בבתי חולים בממלכה, כאשר הזן החדש מהווה 40% מסך כל הנדבקים בקורונה בבירה לונדון.

מנתוני התחלואה בבריטניה עולה כי סך הכל ישנם יותר מ-10 מיליון חולים בנגיף הקורונה במדינה, כאשר 146 אלף איש מתו עד כתוצאה ממנו. כמו כן, מעל 530 אלף בני אדם התחסנו במנת הבוסטר בבריטניה ביממה האחרונה, ומעל 23 מיליון איש בסך הכל.