פרשת העובר שהוחזר לאישה אחרת: כ-40 נשים עשויות להיות האם

לאחר מיפוי שערך בית החולים אסותא ראשל"צ בנוגע לנשים שמטופלות בשלבי הפריה שונים, אותרו עשרות נשים שקיימת לגביהן אפשרות שהעובר שהוחזר לאם הלא נכונה שייך להן. בשלב הבא יצרו עמן קשר ויערכו בביה"ח בדיקות

טיפולי הפריה

בית החולים אסותא בראשון לציון מסר היום (חמישי) שאותרו בסביבות 30 או 40 נשים עם פוטנציאל שהעובר שנמצא אתמול ברחמה של אישה אחרת - למעשה שלהן. "לאחר מיפוי איתרנו מטופלות שקיימת לגביהן אפשרות (הגם שמדובר בסבירות נמוכה) שהן קשורות לאירוע. עצרנו את כל הפעילות סביב העוברים האלה, וככל שיהיה צורך, נפנה לאותן מטופלות באופן מיידי", כך נמסר מאסותא.

עוד נמסר כי צוות בכיר של היחידה מתמקד בשלב זה בבדיקות מעמיקות של כל המקרים שהיו בטיפול בימים סמוכים: יום השאיבה וההפריה, יום ההקפאה, ויום ההפשרה. ביחס לכל העוברים הללו נעצרה הפעילות ואין בהם שימוש בשלב זה.

בית חולים אסותא
בית חולים אסותא | צילום: רוני שיצר

נהלי הפעילות באשר לטיפולי הפריה חודדו מול היחידה הרלוונטית באסותא, זאת על אף שנמסר כי "היחידה עובדת בסטנדרטים גבוהים ועברה בקרות משרד הבריאות, מכון התקנים ובקרות פנימיות ובינלאומיות". כמו כן, נפתח קו יעודי למטופלות, בו אנשי צוות מאסותא מקיימים שיח עם הפונות בנושא  ומספקים מענה ראשוני ושיחת רופא במידת הצורך.

השלב הבא יהיה כאשר אסותא ראשון לציון יצרו קשר עם הנשים הרלוונטיות ויערכו להן בדיקות. כמו כן, אסותא ינסו להבין מה עלה בגורלו של העובר שהיה אמור להיות מוחזר לאישה, העובר ששייך גנטית לה ולבן זוגה.

בטן הריון
בטן הריון | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אתמול דווח כי במהלך בדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון, התגלה כי האישה נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית. האישה עברה החזרת עוברים במסגרת תהליך פוריות. בינתיים, משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה מיוחדת באופן מיידי, הכוללת אנשי המקצוע רלוונטים ביניהן מומחים בתחום הפריון והלידה.