"צובאים על דלתות הסופר - זה סוף העולם": המשפחות מתכוננות לחג

ערב ליל הסדר, הישראלים שמתעדים עבורנו את חייהם מספרים על הרגע הקשה שבו הבינו שלא יחגגו לצד הוריהם, על הגעגוע לאוכל של אימא ועל התורים הארוכים ברשתות המזון • יומני הבידוד, חלק ב'

זמן צפייה: 07:29

מגפת הקורונה: מאז נקבעו ההנחיות על בידוד חברתי והסתגרות בבתים, 12 משפחות מתעדות עבור חדשות 13 כיצד הן מעבירות את החיים החדשים שנכפו עליהן בצל המשבר. הערב (שלישי) נראה כיצד המשפחות מתכוננות לליל הסדר בצל המשבר וההגבלות החריפות.

"דיברתי עם אמא שלי בטלפון - לא נעשה את ליל הסדר יחד כי צריך לשמור עליהם", סיפרה בדמעות עדן כהן מניצן, "זה קשה". אם כן, מזל שבעלה רוניאל הוא "סטנדאפיסט ויודע להעביר את הכול בסבבה", לדבריה. "פסח הזה הולך להיות מעניין", הוסיף רוניאל, וגילה: "בדרך כלל אני נרדם אחרי כוס שנייה. לעדן לא תהיה סבלנות לקרוא, הבנות לא יודעות לקרוא ויגידו לי לעשות את כל הצחוקים. אפילו אם אני רוצה שאליהו הנביא יבוא - הוא לא יכול לבוא כי הוא באוכלוסיית סיכון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יומני הבידוד: משפחות מרחבי הארץ מתעדות את החיים בהסגר

ערוץ הבידוד: יומן וידאו עם הישראלים המבודדים ברחבי העולם

מספר מקרי המוות מקורונה עלה ל-65 בני אדם; 9,248 נדבקים

עדן כהן מניצן, יומני הבידוד
עדן כהן מניצן, יומני הבידוד | צילום: חדשות 13

בינתיים בחדרה, לירון אדרי מפצירה בילדיה לשמור על הניקיון - מה שלא כל כך מצליח לה. "אימא, תצילי אותי", ביקשה מאימה בשיחת וידאו, "אני תכננתי שהחג הזה אשב אצלך בבית, מלון הכול כלול. במקום זה אני כמו 'עבדים היינו במצרים'. עכשיו אין את הביחד". לירון מתגעגעת במיוחד למאכלים של אימה שלא תוכל לטעום - גם לא דרך זום. "שיחות וידאו לא מעבירות את הטעם של המעקודה שלך ולא של המטבוחה והחרוסת שלך", אמרה. "אני לא יודעת מה זה מרור, מה זה זרוע - אני לא יודעת מה זה כל השטויות האלה".

במשפחת סנדה מטי מתל אביב, שר מנסה להתגבר על הבלאגן של עידן ("ככה זה כשנותנים לגבר לסדר"), שירי וטל כהן מראשון לציון מחכים בתור להיכנס לסופרמרקט ("סוף העולם. מלחמה"), ונילי מרגי מקיבוץ אפק חושפת מה באמת חסר על המדפים ("ביצים? אין לי קמח מצה ואין פרחים בשום מקום. טירוף").