אישה במצב קשה לאחר שצרכה אלכוהול מזויף

האישה, בשנות ה-40 לחייה, הגיעה לבית חולים רמב"ם בחיפה כשהיא במצב קשה וסובלת מנזק נוירולוגי בעקבות צריכת אלכוהול מזויף שהכיל מתנול - חומר מסוכן שאסור לצריכה. "פער בין רמת אלכוהול נמוכה בדם לתסמינים שמתאימים למצב של שכרות או הרעלת אלכוהול, יכולים להעיד על צריכת אלכוהול מזויף"

זמן צפייה: 02:22

אישה בשנות ה-40 לחייה מאזור חיפה פונתה לפני מספר ימים לבית החולים רמב"ם בעיר, לאחר שצרכה אלכוהול מזויף. היא סובלת מנזק נוירולוגי ומאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה. בתחילה, נחשד כי היא נחשפה לחומר שאינו אלכוהול המותר לשתייה, ולאחר ביצוע בדיקות מעבדה, נקבע כי מדובר במתנול - חומר רעיל ומוכן לצריכה שעשוי לגרום לבעיות בריאותיות קשות ואף למוות.

ד"ר אסף מילר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ פנימי ברמב"ם, אמר כי "פער בין רמת אלכוהול נמוכה בדם לתסמינים של מצב של שכרות או הרעלת אלכוהול, יכולים להעיד על צריכת אלכוהול מזויף. גם תסמינים המעידים על כשל בכליות, בעיות בראייה, או נזקים נוירולוגים נוספים, יכולים להצביע על הכיוון הזה, אך ללא הוכחת מעבדה מדובר באבחון חמקמק. במקרה הזה המטופלת הגיעה אל חדר המיון עם הבקבוק ממנו שתתה".

Whatsapp Image 2023 10 01 At 1
בקבוק האלכהול המזויף שהכיל מתנול | צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

בקבוק האלכוהול ממנו שתתה האישה שהכיל מתנול היה מסוג ברנדי אשר נמכר באזור חיפה. לאחר הגעתה של האישה לחדר המיון בעקבות צריכת האלכוהול המזויף, משרד הבריאות והמשטרה עודכנו בנושא, והופצה אזהרה לחדרי מיון נוספים באזור בכדי לשמור על ערנות במידה ויתקבלו מקרים נוספים.

קיים חשש שהמתנול, אותו חומר מסוכן, הופץ באמצעות בקבוקי אלכוהול נוספים באזור הצפון. "ספקים של אלכוהול מזויף מפיצים את הבקבוקים באזור מסוים וגורמים לנזקים קשים, לעיתים בלתי הפיכים לצרכני אלכוהול לא זהירים. צריך להקפיד על רכישת בקבוקים ממותגים מוכרים, במקומות המיועדים לממכר אלכוהול, שמכסה הבקבוק חתום, ושהמחיר תואם את ערך המוצר ולא זול באופן מחשיד. עם זאת, קשה לזהות בקבוקים מזויפים. יש לציין כי לא ניתן לאתר מתנול על פי ריח, טעם או צבע בזמן השתייה וכי לצערנו הרב, הדבר מתברר רק לאחר מעשה", מסרה ד"ר יעל לוריא, מנהלת המכון הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם.