"עלול לסכן את הציבור": משרד הבריאות מזהיר מפני אלכוג'ל מזויף

אחד מהמוצרים הכי מבוקשים מאז פרצה מגפת הקורונה הוא הבקבוק המחטא. אולם, בדיקת חדשות 13 מצאה כי במקומות רבים נמכרים מוצרים מזויפים - שכלל לא קוטלים את החיידקים ואף עשויים לגרום לנזק

זמן צפייה: 04:55

מגפת הקורונה: אחת ההנחיות החשובות למניעת הדבקה בקורונה היא חיטוי הידיים, אלא שבשוק עדיין מסתובבים זיופים רבים לאלכוג'ל, כמה מהם מתוחכמים ואפילו מסוכנים.

רק לאחרונה פשטה המשטרה, בשיתוף משרד הבריאות, על מפעל "שיאון" באשקלון (לא מדובר במפעל שיאון לציוד רפואי משדרות) ומצאה שם כמויות של אלכוג'ל שיועד לשיווק ללא רישיון. הבקבוקים נלקחו לבדיקת מעבדה, שם התברר כי הבקבוקים הכילו בסך הכול בין 30 ל-40 אחוזי אלכוהול - כך שזה "לא באמת מחטא", כפי שהסביר ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קרב בין המוסדות השונים: אצל מי תרצה רפאלי את עבודות השירות?

החשד לאונס הילדה בחיפה: המשטרה עצרה תושב העיר בן 21

חולה אחד – 100 נדבקים: חשש מפני "מפיצי העל" של הקורונה

אלכוג'ל
אלכוג'ל | צילום: חדשות 13

מתחקיר חדשות 13 עולה כי המפעל באשקלון הוא לא היחיד שמתעסק עם בקבוקים מזופים, ונראה שמדובר בתופעה נפוצה. במכון לשטיפת רכבים בפתח תקווה ביקשנו לקנות כמות גדולה של נוזל חיטוי וגם לדעת מי מייצר את המוצר. "זו חברה טובה, בי-אר-אם", הסביר המוכר, שהתעקש כי החברה מחזיקה ברישיון להפצת המוצר, והוסיף: "יש בבקבוק 70% אלכוהול". הדבר חזר על עצמו גם בחנות חומרי בניין וגם במכולת בירושלים.

חלק מהבקבוקים ששווקו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, פירט ברקוביץ', הכילו רק 30% אלכוהול. "זה לא מחטא ואפילו עלול לסכן את בריאות הציבור", אמר. מוצר אחר, עליו כתוב כי הוא מחטא 99% מהחיידקים, הכיל בסך הכול 28% אלכוהול. "זו הטעיה של הציבור וזה לא נכון". ובאחר, נמצאו 18 אחוזי אלכוהול, "שזו כמות מינורית שבטח לא מחטאת", טען ברקוביץ', "ומי שמתמש בה עלול בסופו של דבר להפיץ מחלה".

אלכוג'ל
אלכוג'ל | צילום: חדשות 13

כדי לדעת אם האלכוג'ל יכול באמת לקטול את וירוס הקורונה והוא בפיקוח של משרד הבריאות, כדאי לקנות את המוצר רק ברשתות המוכרות, וכן לשים לב כי על הבקבוק מצוין מיהו היצרן, מהי כמות הג'ל שהוא מכיל ומהם שאר הרכיבים בבקבוק.