מבקר המדינה הודיע: אפתח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה

מתניהו אנגלמן מסר לנתניהו ולשרים כי יבחן את אופן ניהול ההתמודדות עם הנגיף ואת ממשקי העבודה בין גופי החירום השונים. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים פעל צוות הביקורת לאיסוף מידע בעניין

זמן צפייה: 02:45

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה הרלוונטיים כי יפתח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה. זאת, לאחר שבחודשיים האחרונים פעלו צוותי הביקורת לאיסוף מידע, וקיימו פגישות עם גורמי המקצוע במשרדי הממשלה השונים. במקביל, בדק משרד המבקר את אופן הביקורת בעולם וכיצד מתנהלת הביקורת במדינות אחרות באירופה ובארה"ב.

אנגלמן עדכן במכתבו לראש הממשלה כי הביקורת תבחן את יחסי הגומלין וממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול משבר הקורונה, ותתמקד בעבודת המטה לביטחון לאומי (מל"ל) אל מול הגופים השונים בניהול המשבר. זאת, בנוסף למגוון תחומים נוספים, בהם הסברה ומסירת המידע לציבור, היערכות והטיפול באוכלוסייה המבוגרת, מערך המעבדות והבדיקות, למידה והוראה מרחוק, התנהלות הרשויות המקומיות בעת המשבר, ההתנהלות התקציבית במשבר וההיערכות המקדימה.

בנוסף לבדיקת משרד ראש הממשלה -המל"ל, הביקורת תיערך גם במשרד הביטחון וצה"ל/פקע"ר, במשרד הבריאות ובקופות החולים, במשרד האוצר ובנק ישראל, במשרד הפנים ובמספר רשויות מקומיות, במשרד הרווחה ובמוסד לביטוח לאומי ובמוסד לתפקידים מיוחדים. במסגרת הביקורת, צפויות פגישות גם עם חברי קבינט הקורונה.

עוד בחדשות 13:

ראש מערך החקירות האפידמיולוגי התפטר: "נחסם ע"י המערכת"

ממחר: עסקים שיחזירו עובדים מחל"ת יקבלו מענק של 7,500 שקלים

בני משפחה אובחנו בקורונה כששבו מהודו – נוסעי הטיסה לא עודכנו

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר היום, תא"ל במיל' אורי זייפרט, שמונה לעמוד בראש מערך החקירות האפידמיולוגי, התפטר מתפקידו. גורמים במערכת הבריאות טוענים כי "הוא נחסם בידי המערכת שוב ושוב".

בתוך כך, 44 חולים נוספים אובחנו ביממה האחרונה במערכת החינוך, כאשר חצי מהם תלמידי הגימנסיה בירושלים. כלל תלמידי ומורי הגימנסיה הוכנסו לבידוד. עוד עלה מנתוני מערכת החינוך כי סך הכול אובחנו עד כה 181 חולים במערכת החינוך, בהם תלמידים ילדי גם ואנשי צוות. ארבעה בתי ספר ו-11 גני ילדים נסגרו. כמו כן, 1,577 תלמידי ועובדי הוראה הוכנסו עד כה לבידוד.

במקביל, הממשלה אישרה את המתווה שהציג שר האוצר ישראל כץ, וקבעה כי החל ממחר - אחד ביוני - מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.