"חוששים מפגיעה בלתי הפיכה": התוכנית שמאיימת להרוס את שונית האלמוגים באילת

מאז ומתמיד היוו החופים והטבע הימי בעיר הדרומית את הסיבה עיקרית להגעתם של נופשים, תיירים וצוללים בכל שנה, אלא שעכשיו הכל עשוי להשתנות. עיריית אילת החלה להוציא לאחרונה לפועל תוכניות להקמת טיילת על קו המים של חופי ים סוף, ובעקבות הבנייה המסיבית והכמויות האדירות של בטון שנשפך לים - הטבע נפגע

זמן צפייה: 02:56

תגובת עיריית אילת: "התכנון המבוצע שומר על הסביבה החופית והימית ועל ערכי הטבע הייחודיים בהם תוך שהוא משלב פיתוח תיירותי כלכלי, לצד התחשבות יוצאת דופן וראויה להערכה במערכות האקולוגיות זאת בשונה ובסתירה מוחלטת ממה שטוענים גורמי סביבה ואחרים.

עבודות השיקום והפיתוח הכוללות שבילי גישה לכניסה ויציאה מהחופים, הצללות, מקלחות, מלתחות ומערך הגנה מפני סערות, פותחות את החסמים הקיימים ברצועת החוף, מגדילות בצורה משמעותית את שטח חופי הרחצה והפנאי הפתוחים לציבור, משיבות לחופים את המראה הטבעי והנקי תוך הבטחת נגישות מרבית של הציבור אל החופים ולאורכם. לא מיותר לציין, כי העבודות מבוצעות מכוח היתרי בניה שהתקבלו בתהליך מוסדר ומוקפד, שכלל בין היתר דיונים פומביים עם תושבי העיר ובעלי עניין, לאחר מילוי כל דרישות רשויות הרישוי ולאחר אישור מקדים של תכנית הבינוי בליווי כלל היועצים והמומחים הנדרשים, ביניהם, מהנדס ימי, יועץ נגישות, יועץ סביבתי, יועצי נוף, יועץ קרקע ועוד.

לא מיותר לציין, כי לאורך השנים וביתר שאת בשנתיים האחרונות, פועלת עיריית אילת בכל הכלים העומדים לרשותה ומשקיעה משאבים רבים כנגד הרחבת פעילות מזיקה ומסכנת של גופים הפועלים במפרץ אילת ומפנה עוד ועוד חופי ים לטובת הציבור. זאת לצד הובלת פעילות רבה לשמירה על המפרץ בעזרת עובדי וגורמי עירייה, תנועות נוער הפועלות בחופים כמו שומרי המפרץ ומשמר החופים, בניקיונות תת ימיים וחופים, בפיקוח, בהסברה, בתוכניות "חוף נקי" ו"דגל כחול" ועוד. בזכות פעולות העירייה, נבחר מפרץ אילת היחיד בארץ, להצטרף למועדון ערי המפרץ היפות בעולם. בזכות פעולות נוספות של העירייה, נבחרה אילת על ידי האיחוד האירופי כיחידה מישראל ומהמזרח התיכון וכאחת מ – 100 ערים בעולם, להוביל את המאבק בשינויי האקלים כעיר מגדלור וכעיר הפועלת בעצמאות אנרגטית.

עיריית אילת רואה במפרץ אילת בכלל וברצועת החוף בפרט, נכס אסטרטגי לעיר והיא פועלת כל העת כדי לשמור על האיזון בין פיתוח לשימור, עושה ותמשיך לעשות זאת ברגישות יתרה לסביבה".