נערכים למגפה הבאה: "המטרה - לייצר חיסון תוך 100 ימים"

כ-200 מדענים בריטים החלו לעבוד על חיסון לכמה נגיפים שמצויים בבעלי חיים ועלולים לעבור לבני אדם. המכונים "מחלה X". ראש המחקר, פרופ' ג'ני האריס, אמרה: "אחרי מה שקרה עם הקורונה, אנחנו רוצים להבטיח שנהיה מוכנים יותר למתקפה הוויראלית הבאה"

עבודה על חיסונים במעבדה
עבודה על חיסונים במעבדה | צילום: רויטרס

מדענים בריטים החלו לפתח חיסונים לכמה נגיפים שמקורם בבעלי חיים, העלולים לעבור לבני אדם בשלב מסוים ולגרום למחלות. מכיוון שלפי שעה לא ידוע מה יהיה מקור הווירוס הבא - הצוות, שכולל כ-200 מומחים לאפידימיולוגיה - החל לעבוד על חיסוני המנע לקראת המגפה הבאה, שאותה הם מכנים "מחלה X"

"אחרי מה שקרה עם וירוס הקורונה, אנחנו רוצים להבטיח שנהיה מוכנים כמה שיותר למתקפה הוויראלית הבאה, שעלולה להגיע ממספר מוקדים", אמרה פרופ' ג'ני האריס, ראש הסוכנות לבריאות הציבור בבריטניה. היא הוסיפה: "השאיפה היא למנוע את ההתפשטות, אך אנחנו להיות מוכנים גם למקרה שלא נצליח לבלום אותה".

עובדים בחליפות מגן ליד מתחם בדיקות קורונה בבייג'ינג
עובדים בחליפות מגן ליד מתחם בדיקות קורונה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

לדברי פרופ' האריס, "המטרה של העבודה שלנו היא להגיע לחיסון פעיל תוך פחות מ-100 ימים מרגע התפשטות הווירוס". לדבריה, "זה משהו שעוד לא נעשה - אבל אנחנו עובדים קשה על זה". עוד היא הוסיפה: "בדרך כלל לוקח חמש או עשר שנים כדי לפתח חיסון; בקורונה הצליחו לצמצם את זה ל-360 ימים, ואנחנו מקווים לעשות זאת בזמן קצר יותר".