בנט בשיחות סגורות: "המתווה לביטול הבידודים לתלמידים ייצא לפועל כמתוכנן"

למרות שבמשרד הבריאות מעוניינים לבחון מחדש את החלטה עליה סיכם רה"מ יחד עם שרת החינוך ושר הבריאות, זאת לנוכח מדדי התחלואה הגבוהים והחשש במשרד כי המהלך רק יאיץ את התחלואה - בנט נחוש לקיים את המתווה החל מיום חמישי; יומיים לחזרה ללימודים: מחסור של מיליוני ערכות בדיקת אנטיגן

זמן צפייה: 05:45

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שלישי) בשיחות סגורות כי מבחינתו המתווה לביטול הבידודים לתלמידים ייצא לפועל כמתוכנן ביום חמישי הקרוב. זאת, למרות שגורמים בתוך מערכת הבריאות מעוניינים לבחון מחדש את ההחלטה על רקע הזינוק במדדי התחלואה.

בהמשך לכך, במשרד הבריאות סבורים כי יותר מ-80 אלף נדבקים ביממה אחת, מעל 800 חולים במצב קשה ושיעור חיוביים חסר תקדים כמעט של רבע מכלל הנדבקים - עשוי להאיץ את ממדי התחלואה ואפילו התמותה. למרות זאת, ראש הממשלה בנט שתיאם את המהלך מראש יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ מסרב לחזור בו ולשדר "זיגזג" בפני ההורים. לכן, הלימודים יחזרו כסדרם בעוד יומיים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, במקביל לזינוק בנתוני התחלואה, חל זינוק במספר המתים, כאשר בימים האחרונים מתו בישראל כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה בין 30 ל-40 בני אדם ביממה. כמו כן, בתוך חודש חל זינוק גם במספר החולים הקשים שעמד על 101 וכעת עומד על 871.

בד בבד, מרחבי העולם מגיעים דיווחים רבים על התסמונת הדלקתית הרב מערכתית, כאשר ישנו שיעור גבוה מאוד של ילדים עם תסמונת PIMS שמופיעה לאחר כשלושה שבועות עד חודש ימים לאחר ההדבקה בזן האומיקרון. כמו כן, מדווחים מספר תסמינים נוירולוגיים אצל ילדים שלקו בתסמונת, ביניהם פרכוסים, דלקות מוח ובלבול בקרב ילדים שחלו באומיקרון. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות בארה"ב דיווח כי החיסון נגד הקורונה מפחית ב-91% את הסיכוי ל-PIMS.

במקביל, ישנו מחסור בבדיקות אנטיגן להורים לילדי - 0 עד 3, למרות שקבוצת גילאים זו נכללת במתווה ביטול הבידודים. נכון לעכשיו, ישנם חוסרים של מיליוני בדיקות אנטיגן בארץ, כאשר רק במחוז תל אביב חסרות 4 מיליון ערכות.