אדלשטיין הודיע: היום ייחתם חוזה עם "פייזר" לרכישת חיסונים

שר הבריאות הצהיר כי היום עתיד להיחתם ההסכם עם חברת התרופות, במסגרתו תקבל ישראל 8 מיליון מנות חיסון שיספיקו ל-4 מיליון אזרחים. לפי הודעתו, האספקה תחל בינואר 2021. "בשורה ענקית"

זמן צפייה: 00:41

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע אמש (חמישי) כי היום צפוי משרד הבריאות לחתום על חוזה עם ענקית התרופות "פייזר", לרכישת 8 מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו ל 4 מיליוני אזרחים.

האספקה צפויה להתחיל בינואר 2021, וההמשך יגיע באספקה שוטפת במהלך שנת 2021. מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: ישראל תקבל חיסונים בינואר – הכמות תגדל בכל חודש

אדלשטיין: "אין שום תסריט לחיסון המוני בינואר-פברואר 2021"

גמזו: השפעת עוצר לילי במדינה שבה רוב המקומות סגורים – קטנה

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "רכישת החיסון היא בשורה ענקית לאזרחי ישראל. משרד הבריאות עושה כל מאמץ לרכש חיסונים שונים, כך שכל אזרחית ואזרח יוכלו להתחסן. אבל עד שזה יקרה אנחנו חייבים להקפיד על ההנחיות, חייבים להמשיך במתווה היציאה של משרד הבריאות מהסגר. אסור להיות שאננים".

ד"ר מירון ליבנה, מנכ"ל פייזר ישראל, אמר: "אנחנו גאים מאוד לעבוד עם ממשלת ישראל ולהעמיד לרשותה את המשאבים המדעיים ואמצעי הייצור שלנו. מטרתנו המשותפת היא להביא לעם בישראל חיסון פוטנציאלי ל-covid-19 במהירות האפשרית. לנוכח משבר הבריאות העולמי הזה, החזון של פייזר - להביא פריצות דרך שמשנות חייהם של אנשים - קיבל דחיפות גדולה עוד יותר. תקוותנו היא שבכפוף להצלחה קלינית ורגולטורית החיסון שלנו יעזור לגרום לזה לקרות".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תקבל את החיסונים נגד נגיף הקורונה של ענקית התרופות "פייזר" בחודש ינואר, והכמות תגדל בכל חודש. "הסרנו יחד עם היועצים המשפטיים של שני הצדדים את המכשול האחרון בפני חתימת החוזה", סיפר. לדבריו, הממשלה ממשיכה לפעול כדי להביא חיסונים גם ממקורות אחרים, שכן "כמה שיותר - יותר טוב".

עם זאת, ראש הממשלה סייג ואמר כי "צריך להבין שכיוון שזה ייקח זמן בכל העולם - אנחנו צריכים לשמור על הכללים. אני רוצה לפתוח את הכלכלה, את המסחר ואת כל שאר הדברים - לא פחות מאחרים, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו בו".

בהמשך, יצאה הבהרה מטעם ראש הממשלה, לפיה "ראש הממשלה אומר כי תגיע כמות חיסונים משמעותית ברבעון הראשון של 2021, בשאיפה שהחיסונים הראשונים יגיעו כבר בחודש ינואר".