נקבע מותו של לוחם צה"ל שנדבק בפטרייה מסוכנת ברצועת עזה

לוחם צה"ל שנפצע קשה ברצועת עזה לפני כשבועיים מת בבית החולים אסותא באשדוד - שם התגלה כי הוא נדבק בפטרייה מזן שעמיד לטיפול. הרופאים נלחמו על חייו - אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. משרד הבריאות: "בפציעות קשות ומורכבות בשטח עלולים להיות זיהומים שמקורם באדמה, לא מדובר בתופעה חדשה שאופיינית לרצועת עזה"

זמן צפייה: 01:28

לוחם צה"ל שנפצע קשה ברצועת עזה לפני כשבועיים מת בבית החולים אסותא באשדוד - שם התגלה כי הוא נדבק בפטרייה מזן שעמיד לטיפול. הרופאים נלחמו על חייו - אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו לאחר שהפטרייה הקטלנית השתלטה על איברים רבים וחיוניים בגופו. מומחים למחלות זיהומיות מעריכים שהלוחם נדבק בפטרייה כשבא במגע עם קרקע נגועה ברצועת עזה.

במשרד הבריאות הגיבו למקרה, והטילו ספק בכך שסיבת מותו של החייל היא אכן פטרייה שאינה ניתנת לטיפול: "מערכת הבריאות מטפלת במסירות בפצועים הרבים המגיעים מהלחימה, חלקם עם פציעות מורכבות מאוד. פציעות רב מערכתיות פוגעות גם ביכולת החיסונית, דבר המעלה סיכון להתפתחות זיהומים".

בית החולים אסותא באשדוד
בית החולים אסותא באשדוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

"זו תופעה מוכרת לעולם הרפואי והיא מתרחשת גם במקרים שאינם פציעות במתאר צבאי", נמסר בהמשך תגובת משרד הבריאות, "בפציעות קשות ומורכבות בשטח עלולים להיות זיהומים שמקורם באדמה, ואולם לא מדובר בתופעה חדשה שאופיינית לרצועת עזה".