מומחה במשרד הבריאות מזהיר: "האומיקרון הוא סוג של צונאמי"

ראש הצוות לטיפול במגפות התריע מפני הקטלניות של הווריאנט, והסביר כי ההמלצה להתחסן בפעם הרביעית הגיעה בעקבות הדעיכה של מנת הדחף. "עוד אוספים נתונים, מנכ"ל משרד הבריאות לא הכריע מתי יתחיל המבצע"

זמן צפייה: 02:58

ראש צוות המומחים לטיפול במגפות במשרד הבריאות, בועז לב, הזהיר הערב (רביעי) מפני הקטלניות של ווריאנט האומיקרון. "הזן הוא סוג של צונאמי", אמר, והתייחס גם להמלצה על קבלת מנת חיסון רביעית נגד קורונה. לדבריו, רואים דעיכה של מנת הדחף, ולכן יש להתחסן פעם נוספת. לב הוסיף כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, טרם הכריע מתי יתחיל מבצע החיסונים הנוסף. בתוך כך, ה-FDA נתן אישור חירום למתן תרופה שפיתחה פייזר נגד קורונה לבני 12 ומעלה בקבוצות סיכון.

אתמול המליצו מומחי משרד הבריאות על חיסון רביעי לקבוצות סיכון, בני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ולעובדי בצוותי הרפואה בכל הגילאים, ארבעה חודשים לאחר מנת הדחף. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך על החלטה: "בשורה נפלאה, אל תבזבזו זמן - צאו להתחסן".

בהתאם להחלטה, הנחה בנט את שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וראשי קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת, להיערך למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים מעל גיל 60 והצוותים הרפואיים בישראל.

בקופות החולים הבהירו למשרד הבריאות שהם ערוכים לחסן כבר באופן מיידי. ההחלטה תועבר לשולחנו של נחמן אש שצפוי לאשר את המלצת המומחים ומבצע החיסון הרביעי ייפתח לכל המאוחר ביום ראשון, אם כי ייתכן שלפני.