זינוק במספר תרומות הכליה מזרים

לדברי עמותת חיים, המעודדת אזרחים בריאים לתרום כליות להצלת חולים, ב-2016 נרשמה עליה של 40% בתרומות הכליה מזרים, עם 127 השתלות מוצלחות

אילוסטרציה (בית החולים בלינסון)

שנת 2016 שמסתיימת השבוע רושמת הישג גם בתחום הבריאות, עם עליה של 40% במספר תרומות הכליה בין אנשים זרים לעומת אשתקד. במהלך השנה בוצעו 127 השתלות כליה מוצלחות - מתורמים זרים לחלוטין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את השתלות ליוותה עמותת "מתנת חיים" שהוקמה על ידי הרב ישעיהו הבר, שחייו ניצלו על ידי תרומת כליה של חבר. עד כה גייסה העמותה שמלווה ומעודדת מתנדבים בריאים לתרום לחולי כליות ובכך להציל את חייהם - יותר מ-380 תורמי כליה שהצילו את חייהם של 380 חולים.

במחקר שנערך לאחרונה על ידי העמותה בשיתוף דוד בועז, נמצא כי הודות לגידול במספר תרומות הכליה, נחסכו בשנת 2016 במערכת הבריאות כ-250 מיליון ש"ח. על פי נתוני העמותה, כ-15% מתוך כ-5,800 חולי הדיאליזה בארץ מתים כל שנה כתוצאה ממחלתם וזמן ההמתנה לכליה מתורם נפטר אורך בממוצע 5-7 שנים.

"בני אדם נולדים עם שתי כליות - אבל זקוקים רק לאחת כדי לחיות חיים בריאים", מסבירים בעמותה. "לכל הפעילויות של מתנת חיים מטרה אחת: להגדיל את מספר השתלות הכליה בישראל. חזון העמותה לטווח הארוך הוא לחסל את רשימת ההמתנה להשתלות כליה בישראל ולהפוך את ישראל למדינה הראשונה במערב ללא המתנה להשתלת כליה".