"מתקבלות החלטות תלושות": מנהלי מחלקות נגד מנכ"ל משרד הבריאות

כמאה מנהלי מחלקות בבתי החולים שלחו מכתב לרה"מ נתניהו ולנשיא ריבלין, ודרשו להחליף את משה בר סימן טוב, הכלכלן, ב"איש מקצוע, רופא בעל הבנה קלינית והיכרות קרובה עם הטיפול הרפואי בשטח"

זמן צפייה: 01:11

מגפת הקורונה: יותר ממאה מנהלי מחלקות שלחו הערב (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שבו דרשו להחליף את מנכ"ל משרד הבריאות משה בן סימן טוב ברופא. "בימים אלה מתקבלות החלטות שתלושות מהמציאות הקלינית בשטח או מעכבות החלטות חיוניות", כתבו המנהלים, "חולים בקהילה ובבתי החולים - כולל חולים בדלקת ריאות ואנשי צוות, לא נבדקו במשך שבועות".

מנהלי המחלקות דרשו, בין היתר, כי "בראש מערכת הבריאות יעמוד איש מקצוע, רופא בעל הבנה קלינית והיכרות קרובה עם הטיפול הרפואי בשטח. תחתיו יפעל צוות מורחב של אנשי מקצוע כולל קלינאים בכירים, שיגבש המלצות שאינן מבוססות על דעת יחיד". כידוע, סימן טוב הוא כלכלן - ולא רופא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בכירים באוצר במתקפה על משרד הבריאות: "הכלכלה במסלול התרסקות"

"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

הדבקת הפג בביה"ח: בגלל סטודנטית שחלתה בקורונה ועבדה בפגייה

כמו כן, הם ביקשו שגם בתום המשבר מערכת הבריאות תעמוד בראש סדר העדיפויות התקציבי. "איך קרה שאומת הסטארט-אפ הגיעה למצב שאנחנו בתחתית רשימת המדינות המפותחות בהוצאה לאומית לבריאות, במספר מיטות אשפוז כלליות ובמקום השלישי לפני האחרון במיטות טיפול נמרץ לאלף נפשות, ומנתוני משרד הבריאות עצמו עולה כי המצב בפריפריה חמור שבעתיים מאשר בערים הגדולות? הכתובת הייתה על הקיר, רק היו שבחרו במודע ובכוונת מכוון להתעלם ממנה".

משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות
משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13