"ההתמחות הפיקטיבית" והעדויות הקשות: מה קורה במיון איכילוב?

חדר המיון של בית החולים איכילוב בתל אביב נחשב לאחד העמוסים והגדולים בישראל. אלא שבשנים האחרונות נרשמו חילופים תדירים בהנהלה, תלונות הדדיות בין עובדי המיון, והתנהלות מעוררת שאלות סביב מסלול ההתמחות ברפואה דחופה ומקצועיות המיון - כל זאת מתחת לאף של ההנהלה • המסמכים והעדויות מבפנים - תחקיר מיוחד

זמן צפייה: 13:31

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים איכילוב דוחה מכל וכל את טענות הסרק המועלות בכתבה. ד"ר מזרחי, רופאה בכירה מומחית מעולה, החלה התמחות פורמלית נוספת ברפואה דחופה לאחר שנים רבות של ניסיון, גם בעבודה במיון, מתוכן שנים כרופאה הבכירה בתורנויות.

תוכנית התמחותה נקבעה כנדרש בהתאם לסילבוס הנדרש. עד לרגע זה ד"ר מזרחי לא הגישה למועצה המדעית בקשה להכרה בתקופת התמחות כלשהי כך שלא ברורה הטענה בדבר רישום לא תקין. בית החולים איכילוב מנהל בצורה מקצועית את ההתמחות של מאות מתמחים בסטנדרט הגבוה ביותר. הנהלת בית החולים תומכת ללא סייג בהמשך התמחותה של ד"ר מזרחי ועומדת מאחורי הצוות.

‎תחת ניהולו של פרופ' זלצר המחלקה לרפואה דחופה ממשיכה לצמוח ולהתפתח תוך עלייה באיכות הרפואה, עלייה בשביעות רצון החולים ושיפור מסע המטופל. הנהלת בית החולים דוחה כל טענה כלפי פרופ' זלצר הנוגעת לאופן ניהולו את המלר"ד".

מהמועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית נמסר כי המועצה "רואה בחומרה רבה כל ניסיון לחמוק מהדרישות המחייבות את הרופאים ואת הנהלות המוסדות הרפואיים. מדובר בפגיעה לכאורה באמון הבסיסי שחייב להתקיים בין כל הדרגים השונים בכל מחלקה ובכל בית חולים, ומעל הכל – באמון הציבור. אנו קוראים לבדיקה מעמיקה של המקרה המדובר".

מהאיגוד הישראלי לרפואה דחופה נמסר: "האיגוד הישראלי לרפואה דחופה גאה בעובדה, שההתמחות במקצוע ברחבי ישראל, עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך הקפדת יתר על סילבוס ההתמחות ומבחני התמחות מפוקחים. קיום הסילבוס והצמדות לקווים המנחים בנושאי ההתמחות במלואן הינן חובה והאחריות על כך, כמו בתחומים אחרים, מוטלת על מנהל מחלקה שהינו מומחה ברפואה דחופה בלבד ונמצאת בפיקוח ישיר של המועצה המדעית. התלונות שהתקבלו הועברו למועצה המדעית ואנו סמוכים ובטוחים כי זו תוודא קיום הסטנדרטים הגבוהים להתמחות זו כנדרש"