"זה לא עניין של מזל": הקהילה הישראלית שהצליחה להתחמק מהנגיף

במהלך שבעת החודשים שחלפו מאז פרצה המגפה לחיינו, לא אותר ולו חולה קורונה אחד בקהילת העבריים בדימונה. סוד ההצלחה, לדבריהם, נעוץ באורח החיים הבריא שאימצו - ובהקפדה יתרה על ההנחיות

זמן צפייה: 05:11

שבעה חודשים חלפו מאז פרצה הקורונה לחיינו – ועד כה היא דילגה לחלוטין על קהילת העבריים בדימונה, שמונה כ-5,000 חברים. "זה לא מזל שאין לנו מישהו אחד שנדבק במגפה הזאת", הסביר אליקים בן שליח, בכיר בקהילה. "זה בגלל מה שאנחנו עושים כל יום. במשך שנים אנחנו היינו ממושמעים להוראות שקיבלנו מהרופאים שלנו, מבן-עמי, המנהיג הרוחני שלנו. אנחנו מקבלים את כל ההוראות של מדינת ישראל. אנחנו מקפידים על כל ההוראות האלה".

אלימלך נסיק הוא נטורופת, מפעיל בית מרקחת מסוג אחר מאלה שאנחנו מכירים, והוא אחד האחראים לבריאות הקהילה. "עצם העובדה שאין קורונה בקהילה זו תוצאה של זה שאנחנו הצבנו לעצמנו אורח חיים בריא על בסיס מה שכתוב בתורה", הסביר.

אליקים בן שליח, בכיר בקהילת העבריים בדימונה
אליקים בן שליח, בכיר בקהילת העבריים בדימונה | צילום: חדשות 13

לא מדובר כאן באמונות טפלות אלה בקהילה שמודעת היטב לעצמה, לסביבה ולסכנות הבריאותיות. "כל מי שחוזר מחו"ל – נפגש ישירות עם חבר הוועד הרפואי של הקהילה", הסביר אלימלך. "הם עושים פגישה, מסבירים לו. מי שבבידוד, בבידוד".

לצד אורח החיים הבריא שלהם, הם מקפידים מאוד על הנחיות משרד הבריאות. את תפילות יום הכיפורים הם עשו ב"זום" רגע לפני כניסת הצום. "אנחנו ממשיכים עם החיים", הסבירה יפה עטורה, דוברת בקהילה. "לא 'אי אפשר לצאת מהבית, כל החיים שלי נגמרו'. לא. מחפשים במה אפשר להמשיך את החיים שלנו".