טרגדיה כפולה בשערי צדק: 2 יולדות דיממו, העוברים לא שרדו

שני מקרים בשבוע - בבית חולים אחד: שתי נשים שכרעו ללדת בשערי צדק בירושלים סבלו מדימום מאסיבי שבעקבותיו נאלצו הרופאים לבצע החייאות בעוברים - אך הן לא צלחו

אילוסטרציה, יולדת , הריון

פרסום ראשון: שתי יולדות סבלו מדימום קשה בשבוע האחרון במהלך לידה בבית החולים שערי צדק בירושלים, העוברים עברו החייאה - אך למרבה הצער לא שרדו. היולדות ניצלו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בסיבוך של קרע ברחם, שנגרם במהלך הלידה ובעקבות הדימום המאסיבי - העוברים נפגעו בצורה אנושה עד כדי כך שנדרשו לפעולות החייאה בשני המקרים. כאמור, למרות מאמצי הרופאים - העוברים לא ניצלו. מצב הנשים מוגדר טוב.

גורם בבית החולים שערי צדק מסביר כי "בבית חולים בעל שיעור גבוה כל כך של לידות - כ-1,800 בחודש - מדובר בסטטיסטיקה סבירה והגיונית. מדובר בסיבוך שמתרחש בישראל כ-15 פעמים בשנה בישראל".

אלא שמומחה בכיר במערך הגינקולוגיה והמיילדות שאינו עובד בשערי צדק, הסביר לחדשות 2 Online כי מדובר בסיבוך מאוד נדיר של מקרי מוות בודדים בשנה בכל הארץ, אך "כשמדובר בשני מקרים תוך שבוע בבית חולים אחד - מדובר לכל הפחות בצירוף מקרים חריג, נדיר וטרגי".

משערי צדק נמסר בתגובה: "בשערי צדק מתקיימות מדי שנה 22,000 לידות עם כ-12% נתוחים קיסריים. השכיחות של קרע מורכב של רחם לא מצולק (לא עבר ניתוח קיסרי), בשערי צדק ובעולם המערבי דומה 1 ל-15,000 לידות, עפ"י הספרות הרפואית. קרע של רחם מצולק (אחרי ניתוח קיסרי) בשערי צדק הוא 1 ל-3500 עפ"י נתונים לאורך שנים ובעולם המערבי 1 ל-2000-2500 לידות.

"לצערנו, בשבוע האחרון אירעו שני מקרים בהפרש של מספר ימים והודות לכירורגיה מיומנת ניצל הרחם בשני המקרים. לדאבוננו העוברים לא שרדו את ההחייאה".