למרות התנגדות המתמחים: ברביבאי חתמה על היתר קיצור התורנויות

על אף איום ארגון "מרשם" כי אלפי רופאים צעירים יתפטרו אם ייחתם המתווה לקיצור התורנויות, אותו לא קיבלו, שרת הכלכלה חתמה על האישור שיקצר את משמרות הרופאים הצעירים בפריפריה ל-18 שעות

זמן צפייה: 02:35

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חתמה היום (רביעי) על היתר חדש לקיצור שעות התורנות של המתמחים ברפואה ל-18 שעות. ההיתר קובע כי מעתה תורנות המתמחים בבתי החולים בפריפריה (למעט המתמחים בכירורגיה וטיפול נמרץ) תקוצר מ-26 שעות ל-18 שעות תורנות.

כמו כן, על פי ההיתר החדש, מספר התורנויות בחודש יעמוד על 6 תורנויות לכל היותר, במקום 8 תורנויות בהיתר הקיים. במקביל, תגובש תוכנית חומש לקיצור התורנויות לכל המתמחים בארץ ל-18 שעות. במידה ולא תקודם התוכנית לקיצור התורנויות בכל אזורי הארץ, יפקע ההיתר הנוכחי בסוף שנת 2023.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

Ohqiyi
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ברביבאי אמרה כי "התוכנית אינה מושלמת, אך היא מהווה פריצת דרך המסמנת יעד נורמטיבי וערכי לגבי תנאי עבודת המתמחים. תהיה נקודת בחינה של המתווה ב-2023. ההיתר החדש מבטא את חשיבות שימור היתרון האנושי של המתמחים כדור העתיד של הרפואה בישראל".

מוקדם יותר היום, אמרה יו"ר "מרשם", ארגון הרופאים מתמחים, ריי ביטון, כי "מתווה קיצור התורנויות הוא לא מה שרצינו, נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות". הודעת המתמחים הגיעה לאור המתווה שהסתמן ולפיו, כפי שפורסם בחדשות 13 בשבוע שעבר - התורנויות יקוצרו ל-18 שעות בבתי החולים בפריפריה ובכל המקצועות מלבד מקצועות הכירורגיה.