מות המטופל בצנתור בבילינסון: ועדת בדיקה תחקור את המקרה

חמישה ימים אחרי שנחשון הר צבי, בן 78, מת כשעבר את ההליך הכירורגי בשל כשל של מערכת הרנטגן - הודיעה קופת החולים כללית כי "בתיאום עם משרד הבריאות מונתה ועדת בדיקה לתחקור האירוע הטראגי"

נחשון הר צבי, המטופל שנפטר במהלך הצנתור בבילינסון
נחשון הר צבי, המטופל שנפטר במהלך הצנתור בבילינסון | צילום: באדיבות המשפחה

ביום רביעי שעבר הלך לעולמו נחשון הר צבי, בן 78, לאחר שבמהלך צנתור שעבר בבית החולים בילינסון קרסה מערכת הרנגן - המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים  - וההליך שובש. היום (ראשון) הודיעה קופת החולים כללית כי "בתיאום עם משרד הבריאות מונתה ועדת בדיקה לתחקור האירוע הטראגי".

בראש הוועדה יעמוד פרופ' אהרון פרימרמן, מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית במרכז הרפואי הלל יפה; חברי הוועדה הם כבוד השופטת בדימוס ורדה מרוז; בצלאל מיירנץ, מהנדס רפואי שעבד בעבר בבה״ח הלל יפה; ד"ר אמנון איתן, סגן מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל; ד"ר פוריה שחף, רופאה בכירה בכללית ואלי קרקו, מנהל המחלקה להטעמת טכנולוגיות רפואיות בחטיבת בתי חולים בכללית. עוד נמסר כי "בתום עבודת הוועדה יימסרו ממצאיה ומסקנותיה למשפחת המנוח. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

''המנתח יצא ובכה''. נחשון הר צבי
''המנתח יצא ובכה''. נחשון הר צבי

הר צבי, תושב הוד השרון , נפטר ביום רביעי האחרון במהלך ההליך הכירורגי. מיד לאחר מכן, הרופאים החלו בביצוע פעולות החייאה במטופל אך כל מאמציהם להצילו עלו בתוהו והם נאלצו לקבוע את מותו.

סיון הר צבי, בתו של המנוח, אמרה כי "אבא היה בריא לחלוטין, הוא כבר צונתר לפני מספר שנים עוד כשאימא שלי הייתה בחיים. הוא התכוון לנסוע להודו עם בת הזוג בסוף החודש. הוא מאוד התלהב מתכנון הטיול בהודו. הוא היה צריך לעשות את זה, זו החלטה שהוא קיבל יחד עם הרופא שלו, לאחר שהם הבינו שאבא הולך לטפס על הרים".

גל הר צבי, בנו של נחשון ששהה עימו בזמן הצנתור: "רק לאחר שעתיים כשנכנסתי לחדר הבנתי שמשהו קרה, כי אבא לא היה. המנתח יצא והתחיל לבכות, הוא אמר ש-20 שנה הוא מבצע צנתורים וזה לא קרה לו".