למרות התחלואה הגבוהה: התחזית האופטימית של נתניהו לפתיחת המשק

בשיחות סגורות אמר ראש הממשלה כי יש סבירות שתתאפשר פתיחה משמעותית של המשק בתוך פחות מחודש - בכפוף לקצב ההתחסנות • הערכה: המוטציה הבריטית מדבקת בתוך דקה

זמן צפייה: 03:33

חרף נתוני התחלואה בישראל, שמוסיפים להיות גבוהים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תחזית אופטימית בשיחות סגורות באשר לפתיחת המשק - כך נודע הערב (שישי) לחדשות 13.

נתניהו מקווה שקצב ההתחסנות ידביק בסופו של דבר את קצב התפשטות המוטציה, ואם הדבר אכן יקרה - ולא יהיו מוטציות חדשות - הוא מאמין שניתן יהיה לייצר פתיחה משמעותית של המשק, בתוך פחות מחודש.

עם זאת, וברקע התרחיש האופטימי, ישנה הערכה מעוררת חשש כי המוטציה הבריטית עלולה לעבור מאדם לאדם - בתוך דקה. מדובר בנתון שלא נמסר באופן רשמי, אך מחקירות אפידמיולוגיות שנערכו למי שנחשד שנדבק במוטציה הבריטית - עולה כי המאובחנים נשאלים גם על מגעים עם אנשים שאורכם היה דקה בלבד (ולא רבע שעה כפי שהיה נהוג עד כה).

עוד בחדשות 13:

7,079 נדבקים חדשים אתמול – 9.3% מהבדיקות חיוביות

באשדוד, בטייבה, ברמלה – וגם בראשל"צ: הפרות הסגר נמשכות

היכנסו והצביעו: האם אתם תומכים בהארכת הסגר?

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 7,079 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו 78,244 בדיקות, מהן 9.3% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-631,226, מהם כ-74 אלף עדיין פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,135 חולים במצב קשה, מצבם של 390 מהם מוגדר קריטי ובהם 321 מונשמים. מניין המתים עלה ל-4,671. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 2.93 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 1.6 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.