משבר הקורונה: מספר החולים הקשים עלה ל-726, מקדם ההדבקה ירד מ-1

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול נוספו 7,445 מאומתים לקורונה ושיעור החולים עמד על 6.2%. עוד עולה כי כ-800 אלף תלמידים חוסנו עד כה במנה הראשונה וכ-630 אלף מהם חוסנו כבר פעמיים

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) נתונים מעודכנים של תחלואת הקורונה ודיווח כי אתמול נוספו 7,445 מאומתים חדשים. שיעור החולים מקרב כלל הנבדקים עמד על 6.2% ומספר החולים הקשים עלה ל-726. מקדם ההדבקה של הנגיף ירד ועומד כעת על 0.9. כמו כן, 3.04 מיליון ישראלים התחסנו עד כה במנה השלישית, כ-5.5 מיליון קיבלו 2 מנות חיסון וכ-6 מיליון התחסנו פעם אחת בלבד.

מהנתונים עולה עוד כי 136,411 תלמידים נעדרים כעת ממערכת החינוך, מהם 91,775 בבידוד ו-44,636 הם חולים פעילים. 3,456 אנשי הוראה וחינוך נעדרים גם הם, מתוכם 2,338 חולים פעילים ו1,118 בבידוד. כמו כן, כ-50% מהחולים המאומתים הינם מתחת לגיל 19.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

תרגיל ההטעייה, הכיתור ורגע ההסגרה – כך התנהל המבצע בג'נין

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו היום על הקמת מטה הסברה ייעודי למאבק בנגיף הקורונה, כאשר בראש המטה יעמדו ברק הרשקוביץ, יועץ אסטרטגי, ושרון קרביצקי, יועצת תקשורת ולשעבר דוברת מגן ישראל. מטה ההסברה יתכלל את כל תחומי הדוברות וההסברה בנושא הקורונה, לרבות מבצע החיסונים, ההנחיות לציבור והתכנית הממשלתית להורדת התחלואה. המטה יטמיע אסטרטגיית הסברה ממשלתית לאור עקרונות של שקיפות, בהירות ואמינות מקצועית, עם כלל משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים הרלוונטיים.

אתמול, לאחר ההמלצה של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) שלא לחסן כעת את כלל האוכלוסייה במנת החיסון ה-3, אלא רק את בני ה-65 ומעלה, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה לחדשות 13: "אני מקווה שההחלטה של ה-FDA לא תשפיע על מבצע החיסונים בארץ". כמו כן, הוסיפה כי: "תפקידו של מנהל התרופות והמזון האמריקני לקבוע את המדיניות של ארה"ב, וההחלטה שקיבלו, מוצדקת, ואין לה קשר למצב המגיפה בישראל".

חיסון, קורונה
חיסון לקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, משרד הבריאות הודיע ביום שישי, כי ישראל עברה את רף 3 מיליון המחוסנים במנה השלישית. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך, וכתב בציוץ בטוויטר: "תודה. בזכותכם כולנו בטוחים ובריאים יותר ובזכותכם המדינה שלנו נשארת פתוחה בחגים, ובכלל".

"היעד הבא - 4 מיליון מתחסנים. מיד לאחר החגים ניישם תוכנית לחיסון של עוד מיליון ישראלים בחיסון השלישי, באמצעות הידוק התו הירוק, הסברה והנגשה", כתב בנט. בנוסף גם שר הבריאות ניצן הורוביץ בירך ואמר: "עברנו את הרף מוקדם משציפינו. החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר לעצור את הדלתא, וכבר רואים בבירור את התוצאות בשטח - מי שמחוסן - מוגן".