זינוק בתחלואה: כמעט 3,000 מאומתים חדשים אתמול

משרד הבריאות עדכן כי 2,952 בני אדם אומתו אתמול לנגיף הקורונה, ומקדם ההדבקה עלה ל-1.47. בדיון בין רה"מ לבכירי המשרד הוחלט כי מחוסן שנחשף לחולה מאומת ישוחרר מבידוד לאחר קבלת תוצאה שלילית

זמן צפייה: 01:41

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) את נתוני התחלואה, מהם עולה כי 2,952 בני אדם אומתו אתמול לנגיף הקורונה, המהווים 2.35% מתוך יותר מ-125 אלף בדיקות שנערכו. מדובר בעלייה של יותר מאלף מאומתים חדשים לעומת אתמול, כשנספרו פחות מ-1,800 מאומתים חדשים.

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 1.47, אך מספר החולים קשה עדיין יציב, ועומד על 85, מתוכם 46 במצב קריטי ו-38 מונשמים. מספר החולים הפעילים בישראל כיום עומד על 15,487, ומספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,242 מאז פרוץ המגפה.

בתןך כך, בדיון שערך ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו הוחלט כי החל ממחר, מחוסנים שייחשפו לחולה מאומת, ללא הבחנה בין הווריאנטים השונים, ישוחררו מבידוד לאחר קבלת תשובה שלילית בבדיקת PCR, אך ימנעו מהגעה למקומות הומי אדם וממגע עם מדוכאי חיסון, מבוגרים ואנשים בסיכון למשך עשרה ימים.

אמש המליצה הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות להסיר מעל 50 מדינות מרשימת המדינות האדומות, ולהעביר אותך לרשימת המדינות הכתומות. הוועדה המליצה להכריז על מקסיקו כמדינה אדומה, בנוסף ל-14 מדינות נוספות שנשארו ברשימה, ביניהן ארצות הברית, קנדה. בריטניה, צרפת, ספרד ואיחוד האמירויות.