הירידה בתחלואה נמשכת: בית אל הפכה ליישוב האדום היחיד בארץ

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אותרו 727 מאומתים חדשים לקורונה • התפרצות תחלואה בהתנחלות שבהרי בנימין הביאה ל-54 מאומתים בגנים ובתיה"ס • מורה לא מחוסנת גרמה לשרשרת הדבקה ברחובות

בית ספר בימי קורונה
בית ספר בימי קורונה | צילום: שאטרסטוק

מתקרבים לסוף הגל הרביעי: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 727 מאומתים חדשים לקורונה אותרו אתמול, המהווים 0.85% מתוך יותר מ-85 אלף בדיקות שבוצעו. מספר החולים קשה עומד על 237, מתוכם 154 במצב קריטי ו-137 מונשמים.

בית הפכה ליישוב האדום היחיד כיום בישראל, לאחר שהתפרצות תחלואה שהחלה מתלמידה מתחת לגיל החיסון הביאה ל-54 מאומתים מחמישה גנים וארבעה בתי ספר. ממסקנות החקירה האפידימיולוגית עלו עדויות על אי הקפדה על הנהלים, בעיקר בפעילויות תנועות הנוער.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר בפנטגון: "דאעש מסוגל לתקוף על אדמת ארה"ב בשנה הקרובה"

הבשורה בדרך? "ישראל בין המועמדות לקבל פטור מוויזה לארה"ב"

הקטל בכבישים: שני הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

בתוך כך, התפרצות תחלואה נוספת בבית ספר יסודי ברחובות כתוצאה ממורה לא מחוסנת. תלמיד כיתה ו' הדביק את המחנכת, שלא התחסנה ונבדקה לאחרונה באמצע החודש. היא הדביקה שלוש משפחות נוספות, מה שהביא לשרשרת הדבקה של 51 מאומתים בבית הספר.

אתמול מורה לא מחוסן שלא נבדק מאז חודש מרץ גרם לשרשרת הדבקה של 29 תלמידים בבית ספר אחר ברחובות. משם התחלואה זלגה לעוד שני בתי ספר, כנראה כתוצאה מאח ואחות שלומדים בבתי ספר שונים, ונמצאו עוד 19 מאומתים חדשים.