משרד האוצר מקדם: סבסוד בדיקות האנטיגן באמצעות שוברים דיגיטליים

פרסום ראשון: במתווה שהוצג בדיון אצל ראש הממשלה, ערכות הבדיקה יסובסדו בשוברים אנונימיים. עם זאת, קיים פער טכנולוגי אשר יגביל את השימוש בשוברים לבדיקות אנטיגן בלבד ויציאת המתווה תלויה בו

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

פרסום ראשון: על פי גורמים במשרד האוצר, המשרד מקדם מתווה חדש לסבסוד ערכות האנטיגן, שהוצג אמש (ראשון) בדיון אצל ראש הממשלה נפתלי בנט. על פי המתווה, בדיקות האנטיגן יסובסדו באמצעות שוברים דיגיטליים אנונימיים, כתחליף לרכש ישיר של הבדיקות על ידי האזרחים וכתחליף למוקדי החלוקה.

עם זאת, יציאת המתווה לפועל כרוכה ביכולת למצוא טכנולוגיה שתאפשר את הגבלת מימוש השוברים לערכות אנטיגן בלבד ויצירת מנגנון לקביעת סבסוד מקסימלי לערכה בודדת.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה - אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בתוך כך משרד הבריאות עידכן הבוקר כי 17,658 נדבקים חדשים בקורונה התגלו אתמול. מספר החולים במצב קשה ירד ל-775, מהם 240 מונשמים. בסך הכול יש כרגע 117 אלף חולים פעילים בישראל ומקדם ההדבקה עומד על 0.67. 9,971 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה מאז פרוץ המגפה.

כזכור, אתמול בדיון על הסרת הגבלות הקורונה בין ראש הממשלה לבין בכירי מערכת הבריאות, ביקש בנט לבחון את האפשרות לביטול ההנחייה על עטיית מסכות בחללים סגורים כבר מיום חמישי הקרוב, כלומר ה-24 בפברואר.

במקביל, במשרד הבריאות ביקשו לדחות את ביטול מתווה החינוך, לפיו בדיקות הקורונה השבועיות במערכת החינוך ייפסקו ב-10 במרץ בבתי הספר היסודיים, וב-24 בפברואר בחטיבות הביניים, בהחלטה שהתקבלה על ידי ראש הממשלה ושר הבריאות ניצן הורוביץ.