החל ממחר: איפה נצטרך תו ירוק ואילו מקומות יפעלו על פי התו הסגול?

החלטות הקבינט, שנועדו להאט את התפשטות גל נוסף של תחלואה, ייכנסו לתוקפן בחצות. בין היתר, יחול התו הסגול בקניונים ותוגבל התפוסה ביחס של אדם אחד על כל 15 מטרים. בחנויות גדולות יוחל התו הירוק - גם לעובדים

זמן צפייה: 01:07

בצל התפשטות זן אומיקרון בארץ, והניסיון לעכב את הגל הבא של התחלואה, הגבלות חדשות ייכנסו היום (ראשון) בחצות לתוקפן. בין היתר, מתווה חינוך לרשויות האדומות והכתומות, הגבלות בקניונים ותו ירוק בחנויות הגדולות.

לפי המתווה, בקניונים יחל לפעול היום התו הסגול, ותפוסת האנשים תוגבל לפי תפוסה של אדם אחד על כל 15 מ"ר. בחנויות בגודל של 100 מ"ר ויותר יוחל התו הירוק - החנויות הרחוב ובחנויות שבתוך מתחמי הקניות והקניונים. העובדים בחנויות אלה יידרשו גם הם לתו ירוק.

עם זאת, דוכני המזון בקניונים יעבדו במתכונת תו ירוק, ולא תהיה ישיבה במקום, אלא רק איסוף עצמי. מסעדות בקניונים יפעלו עם תו ירוק כמו כלל המסעדות. שירותים חיוניים, הכוללים חנויות פארם, אופטיקה, וממכר מזון יפעלו על פי התו הסגול בלבד.

כמו כן, לפי המתווה למערכת החינוך שאושר בקבינט, ברשויות האדומות והכתומות, באופן מיידי, כיתות ז'-י"ב בהן מעל 70% מחוסנים ילמדו בצורה פרונטלית רגילה. בכיתות בהן שיעור ההתחסנות הוא מתחת ל-70% תיערך למידה מקוונת או בשטח פתוח. בכיתות א'-ו' יפעלו בצמצום מגעים ו"מגן חינוך" - בדיקות שבועיות לנגיף. בעוד שלושה שבועות, כיתות א'-ו' יעברו גם הן ללמידה פרונטלית רגילה בכיתות בהן יהיו 70% מחוסנים במנה ראשונה לפחות.

כמו כן, החל מחודש ינואר, בדיקות האנטיגן למטרת תו ירוק לילדים, למעט מדוכאי חיסון, יחוייבו בתשלום. "תו ירוק זמני" יהיה תקף, לכניסה למקומות הדורשים תו ירוק, למחוסנים במנה הראשונה למשך 30 יום מיום החיסון, אבל לא יפטור מבידוד את הנדרשים לכך.

בשלב זה הקבינט החליט שלא להצביע בעניין מגבלת התקהלות כללית, חרף המלצות משרד הבריאות.

אמש עדכן משרד הבריאות כי במהלך השבת מספר המאומתים לזן האומיקרון הוכפל, כאשר 591 בני אדם זוהו כנושאים את הזן החדש, מתוכם 723 ששבו מחו"ל. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לאומיקרון, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם.