קופות החולים יתחילו במתן התרופה רג'נרון לחולי קורונה בסיכון

התרופה היקרה, שביכולתה למנוע הידרדרות במצבם של חולי קורונה קלים ואף להציל את חייהם, קיימת במלאי מוגבל בארץ ותינתן לחולים בקבוצות סיכון. בעבר ניתנה גם לנשיא טראמפ כשחלה בנגיף

משרדי חברת התרופות רג'נרון | צילום: רויטרס

חלק מבתי החולים וארבעת קופות החולים בישראל יתחילו מחר (חמישי) במתן הטיפול בנוגדנים של חברת התרופות רג'נרון, לחולים קלים מקבוצות סיכון אשר מצבם עלול להידרדר במהירות. בשלב זה הטיפול היקר, שנערך על ידי עירוי, יינתן למבוטחים בבתי החולים אסותא אשדוד, איכילוב, תל השומר ורמב"ם. בהחלק מהמקרים תינתן התרופה בבתי מטופלים בהתאם לשיקול דעת רפואי.

התרופה REGEN-COV של חברת רג'נרון, כוללת 2 נוגדנים מנטרלים לחלבון הספייק של הקורונה. הנוגדנים נצמדים לאזור בחלבון הספייק שבאמצעותו הנגיף חודר לתאי גופנו. בדרך זו מונעים הנוגדנים מהנגיף להשתלט על מנגנוני התא ולהתרבות. שני הנוגדנים נבחרו מתוך מאות נוגדנים שונים שהתגלו בדמם של חולים בנגיף.

לדברי פרופ' רן בליצר, מנהל מערך החדשנות בקופת חולים כללית, "לאור מגבלת הכמויות שהוגדרה על ידי משרד הבריאות, האתגר המרכזי היה בקביעת תיעדוף אובייקטיבי של נדבקים במצב קל לפי סיכון להידרדרות מצבם לקשה. המודל החדש מדרג באופן שקוף ולפי נקודות מי בעל הסיכוי הרפואי הגבוה ביותר להידרדרות למחלה קשה וזאת על בסיס שיקלול פשוט לחישוב של גורמי הסיכון הרפואיים, אשפוזים קודמים, התחסנות בחיסון קורונה, גיל החולה ופרמטרים נוספים, באופן מותאם למציאות של זן דלתא של הקורונה והשפעות החיסון. המודל עומד לרשות כלל הקופות כדי להבטיח טיפול מוקדם לחולים הזקוקים לו".

בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום את הארכת תקנות התו הירוק עד ל-4 באוקטובר. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, הוועדה תעמוד על כך שמשרד הבריאות יקיים את התחייבותו להקלות שדרשה הוועדה בשטחים פתוחים כאשר תחל ירידה ברמת התחלואה בארץ. הוועדה אישרה, בין היתר, את מתווה התפילות בכותל המערבי לחול המועד סוכות ולשמחת תורה, כך שתותר תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות ותוך עטיית מסיכות.