ב-3 שבועות בינואר: כמות הנדבקים הייתה גבוהה יותר מבכל שנת 2021

אגף המודיעין פרסם את הנתונים, שלפיהם בשלושת השבועות הראשונים של החודש אומתו בישראל כ-1.16 מיליון ישראלים עם קורונה. בכל השנה שעברה אומתו 960 אלף. באמ"ן מציינים כי אמנם מקדם ההדבקה (R) בירידה, אך זו אינה ירידה ששווה לירידה בתחלואה

מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה | צילום: דוברות מד"א

האומיקרון נתן את אותיותיו: במהלך שלושת השבועות הראשונים של חודש ינואר נדבקו בישראל יותר אנשים בקורונה מבכל שנת 2021. כך עולה מנתוני אגף המודיעין בצה"ל שפורסמו היום (חמישי). מתחילת החודש ועד לפני יומיים אומתו בישראל כ-1.16 מיליון ישראלים כשבכל השנה שעברה אומתו כ-960 אלף.

באמ"ן מציינים כי מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה, אך הירידה אינה שווה לירידה בתחלואה אלא משקפת עלייה מתונה יותר בקצב הגידול בהיקפי התחלואה. כמו כן, מזהים באמ"ן עלייה משמעותית באחוז הבדיקות החיוביות שעומד על כ-20.3 אחוז. אחוז הבדיקות החיוביות, כך לפי אמ"ן, משקף את קיומה של תחלואה לא מאותרת נרחבת.

עם זאת, יש לציין כי המדד הזה מושפע ממדיניות הבדיקות החדשה כשבדיקות האנטיגן הביתיות משמשות כמסנן ראשוני ומתועדות במדד בעוד ששליליים לא מתועדים. אחוז הבדיקות החיוביות של הנוסעים לחו"ל עמד באחת המעבדות על 11.5 אחוז בדיקות חיוביות, שגם הוא נתון גבוה מאד המצביע על תחלואה סמויה בהיקפים גבוהים.

על אף התפשטות התחלואה ברחבי הארץ, אמש הכריעו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כי החל מהיום יופסקו הבידודים במערכת החינוך, זאת למרות שגורמי המקצוע במשרד הבריאות המליצו לדחות את המהלך. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הורתה למורי בתיה"ס היסודיים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך, אך הבוקר בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה וקבע כי הלימודים יתקיימו כסדרם.