תחת מעקב: וריאנט קורונה חדש התגלה בישראל, דנמרק וארה"ב

המרכז לבקרת מחלות האמריקני החל לבחון לעומק וריאנט קורונה חדש שהתגלה בארבעה מקרים בלבד - בישראל, דנמרק וארה"ב. מספר המוטציות הגדול שעבר הזן היווה סיבה טובה למדענים לחקור ולבודד את הווריאנט החדש

Whatsapp Image 2023 05 05 At 1
נגיף הקורונה, ארכיון | צילום: רויטרס

המרכז לבקרת מחלות האמריקני (CDC) עדכן הלילה (שישי) כי הוא עוקב אחר וריאנט קורונה חדש שאותר עד כה בישראל, ארצות הברית ודנמרק. הזן, המכונה BA.2.86, בודד על ידי מדענים במישיגן ונמצא שהוא עבר מוטציות רבות.

ארגון הבריאות העולמי כבר התייחס לווריאנט והודיע כי הוא ייבחן, בעקבות מספר המוטציות הגדול שלו. דוברת המרכז לבקרת מחלות, קת'לין קונלי, אמרה אתמול כי "אנחנו יותר מוכנים מאי פעם לאתר ולהגיב לשינויים בוירוס קוביד 19. מדענים עובדים עכשיו כדי להבין יותר על השתלשלות הווירוס בארבעת המקרים ונחלוק יותר מידע כשיהיה לנו".

הסיווג של הזן כ"וריאנט תחת מעקב", שניתן על ידי ארגון הבריאות העולמי, הוא מקרה חריג יחסית שכן אותרו רק ארבעה מקרים של הדבקה בזן עד כה והוא אובחן באופן רשמי רק אתמול. מוקדם לדעת בשלב זה אם הווריאנט מסוכן יותר משאר הצורות של הווירוס שנפוצות כעת.

מתחם בדיקות קורונה בניו יורק
מתחם בדיקות קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

לפי ארגון הבריאות העולמי, יידרש עוד מידע כדי להעריך את מידת האיום שמהווה הווריאנט, והבדיקות המקיפות יחסית נעשו בשל מספר המוטציות הגבוה. העובדה שהזן אותר בשלוש מדינות שונות, רומזת שאולי מדובר בווריאנט שמופץ בקלות יחסית ולא זוהה עד כה.