הגל הרביעי מכה בעולם: רוסיה שוברת שיאים, גרמניה תהדק הגבלות

בעוד שבישראל התחלואה ממשיכה לרדת, אירופה מתמודדת עם שיאי תחלואה חדשים. ברוסיה מספר המתים היומי חוצה את האלף, בהונגריה יש לא פחות מ-10,265 נדבקים ביממה

בית חולים ברוסיה בתקופת הקורונה
בית חולים ברוסיה בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

מפת הקורונה בעולם: הגל הרביעי מכה באירופה, אירלנד מהדקת הגבלות - ובניו זילנד מתאוששים בהדרגה. בעוד שבישראל התחלואה בנגיף ממשיכה לרדת, ברחבי העולם מדינות מאבדות שליטה על הקורונה, ונתוני התחלואה ממשיכים לטפס.

אירופה מתמודדת עם קשיים חדשים לאור התגברות ההדבקות בשטחה. בגרמניה הודיע היום (רביעי) הפרלמנט כי הקואליציה החדשה צפויה לאשר הידוק של הגבלות הקורונה, לאור שיאי התחלואה בנגיף. בין התקנות החדשות בגרמניה, ככל הנראה תיכלל גם הדרישה לעבודה מהבית, ככל הניתן - לצד הגבלת הכניסה למקומות עבודה בהצגת חיסון או בדיקת קורונה שלילית.

ניקוי וחיטוי הרחובות בהונגריה בזמן מגפת הקורונה
ניקוי וחיטוי הרחובות בהונגריה בזמן מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך - הונגריה מדווחת על שיא חדש במספר הנדבקים היומי מאז מרץ האחרון, עם לא פחות מ-10,265 מקרים חדשים של גילוי הנגיף.

ברוסיה נרשם שיא יומי חדש במספר המתים, כתוצאה מהמגפה – עם לא פחות מ-1,247 איש שנפטרו ביממה האחרונה.

ניו זילנד, מנגד, עושה צעד לכיוון היציאה מגל הקורונה הנוכחי – ומקבלת החלטה להקל על הגבלות הקורונה החל מאמצע דצמבר הקרוב. תושבים שהתחסנו באופן מלא או שתהיה בידיהם בדיקת קורונה שלילית, יוכלו להיכנס לעיר אוקלנד, שבאי הצפוני.

קורונה בניו זילנד
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

עם זאת - אירלנד דווקא מהדקת את הגבלות הקורונה בשטחה, והחל משישי הקרוב יוחל עוצר על מקומות הבילוי, ביניהם הפאבים, מועדוני הלילה וגם המסעדות - זאת לאור העלייה בתחלואה במסגרת הגל הרביעי.