עקב פוסטים המתנגדים לחיסונים: משרד הבריאות שוקל לפנות למשטרה

לאחר שברשתות החברתיות פורסמו פוסטים שקראו לקבוע תורים לקבלת חיסון ולבטל אותם ברגע האחרון - כדי שייזרקו לפח, משרד הבריאות דרש מפייסבוק להסיר אותם. אדלשטיין: "קבוצה מסוכנת - כמו כת"

זמן צפייה: 04:55

במשרד הבריאות נדהמו לראות את הפוסטים בפייסבוק שקוראים לקבוע תורים לחיסון ולבטל אותם ברגע האחרון - כדי שייזרקו לפח. על כן, אגף ההסברה של המשרד פנה היום (חמישי) לפייסבוק בבקשה להסיר את הפוסטים של מתנגדי החיסון. בנוסף, במשרד שוקלים לפנות למשטרה ולהגיש תלונה בנושא. שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "מדובר בכמות קטנה של אנשים, אבל קבוצה מסוכנת שמתנגדים אידיאולוגית ממש כמו כת".

במקביל, במגזר החרדי מופצת הודעה קולית שקוראת לאנשים לא להתחסן ואף מפיצה נתונים כוזבים. בהודעה נטען כי "אלפי אנשים בארץ ובעולם חלו ומתו בעקבות חיסוני הקורונה. השלטון והתקשורת מסתירים את הנתונים".

מנות חיסון נגד קורונה
מנות חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, עקב מגמת האטה שנרשמה בימים האחרונים במבצע החיסונים, החל מהיום קופות החולים פתחו את האפשרות לזמן תורים לחיסון מפני הקורונה לכל שכבות הגיל, למעט בני 15 ומטה, וזאת מכיוון שהחיסון לא נוסה עליהם. עם זאת, המאמץ העיקרי של המבצע כעת יתמקד בבני ה-50 ומעלה ובמרותקי הבית.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 7,385 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-86 אלף בדיקות, מתוכן 8.9% היו חיוביות. כמו כן, ביממה האחרונה מתו 59 חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי המחלה, בכך מספר המתים זינק ל-4,947 בני אדם. בנוסף, מניין הנדבקים מפרוץ המגפה עלה ל-671,459, מהם מעל ל-76 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

עוד עולה מהנתונים כי 1,103 מהחולים נמצאים במצב קשה, מצבם של 371 מהם מוגדר קריטי, ובהם 393 מונשמים. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו יותר משלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.9 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.