צבא ארה"ב פיתח בדיקה שתאתר נשאי קורונה לפני שהופכים מידבקים

ה"גרדיאן" דיווח כי מדענים אמריקנים גילו שיטה לאבחון חולים בתוך 24 שעות מרגע ההידבקות - עוד לפני הופעת תסמינים • מומחים מזהירים: הקורונה תמשיך להתפשט בארה"ב ותדביק כ-70% מהאוכלוסייה

זמן צפייה: 13:38

מגפת הקורונה: "הגרדיאן" הבריטי דיווח היום (שישי) כי מדענים מהצבא האמריקני פיתחו בדיקה חדשה לנגיף, שמטרתה לזהות נשאים של הווירוס לפני שהם הופכים למדבקים. המדענים אף סבורים כי הבדיקה תוכל לאבחן את הנדבקים כבר 24 שעות לאחר ההידבקות ולפני שהנשא מתחיל להציג את התסמינים של המחלה.

צורת האבחון החדשה צפויה להיות מוצגת לאישור שימוש חירום על ידי מנהלת המזון והתרופות האמריקני בשבוע הקרוב. הבדיקה הונדסה בפרויקט שהוקם על ידי סוכנות המחקר המתקדמת להגנה של צבא ארצות הברית, שמטרתה היא אבחון מהיר של הרעלות מנגיפים או כימיקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-225; מניין הנדבקים – 16,101

משרד הבריאות: השבוע הבא – קריטי לבחינת השפעת ההקלות

קניונים, חוגים – ובסוף בריכות: מתווה משרד האוצר לחזרה לשגרה

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

בתוך כך, כמה מומחים אמריקנים הגישו דוח, שבו הזהירו כי נגיף הקורונה ימשיך להתפשט ברחבי ארצות הברית בשנה וחצי-שנתיים הקרובות. על כן, צריך להתכונן לגל הדבקה שני שיחול בסתיו ובחורף, ובו כ-60% עד 70% מהאוכלוסייה עלולה להידבק בווירוס. "החשיבה לפיה המגפה תחלוף בקרוב סותרת את המיקרוביולוגיה", קבע ראש המרכז לחקר ומדיניות מחלות זיהומיות באוניברסיטת מינסוטה.

בתוך כך, מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עלה ביממה האחרונה ל-3,365,052, ובהם מתו כ-235,715 בני אדם. יותר ממיליון כבר החלימו. בארצות הברית עד כה אובחנו יותר מ-1.1 מיליון אמריקנים במחלה, כאשר ביממה האחרונה עלה מניין הנדבקים ב-17,318 בני אדם. קרוב ל-65 אלף מתו מסיבוכי המחלה, מתוכם יותר מאלף הלכו לעולמם ביממה האחרונה, וכ-157 אלף איש החלימו.