פרופ' אש: "מעריך שהעלייה בתחלואה לא תהיה גדולה"

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון לגל"צ כי מגמת העלייה במספר הנדבקים היומי לא תהיה חדה. כ-13 אלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.42. לפי דו"ח אמ"ן, אחד הגורמים לעלייה הוא מסיבות הפורים שנערכו

זמן צפייה: 05:09

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון בגל"צ למגמת העלייה בתחלואה, ואמר: "מעריך שהיא לא תהיה גדולה. יש לנו מרווח מבחינת מערכת האשפוז, ואנחנו יכולים לעקוב ולקבל החלטות מושכלות בהתאם לנתונים".

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו כ-13 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר כ-71 אלף בדיקות, מהן כ-19% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-66,821, מתוכם 301 במצב קשה. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 10,455. מקדם ההדבקה גם ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.41.

מדו"ח אמ"ן עולה כי בשלב זה שלושת הגורמים המרכזיים לעלייה בתחלואה הוא הפיכתו של הווריאנט BA2, המדבק יותר מהאומיקרון, לדומיננטי בישראל בדומה למדינות אחרות בעולם. בנוסף, הסרה הדרגתית של מגבלות התקהלות ופיחות משמעותי בזהירות ובהקפדה בציבור לצד קיומם של אירועים המוניים.

במקביל, מורגשת גם השפעת אירועי חג הפורים. במגזר הכללי ניכרת עלייה במאומתים, בנבדקים מוסדית וכן בשיעור הבדיקות החיוביות. העלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בולטת בפרט במגזר החרדי, גם אם היקף הבדיקות במגזר מצומצם יחסית. מנגד, במגזר הערבי, שלא חגג את חג הפורים, העלייה בהדבקה מתונה יותר.

בתוך כך, כפי שפורסם אתמול במהדורה המרכזית, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום כי על מנת להעלות את ההיענות לחיסונים בגילאי 60 ומעלה, לטובת מניעה של תחלואה קשה, סוכם עם משרד האוצר על מתן תמריץ של 100 שקלים לכל מתחסן בכל אחד מהחיסונים בטווח גילאים זה. ברמה הלאומית בסך הכול לא מחוסנים ב-4 המנות 670 אלף איש בגילאי 60 פלוס, כאשר 120 אלף איש לא עשו אפילו חיסון אחד.