כ-40 אלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - יותר מ-300 חולים במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-320 אלף בדיקות, מתוכן 12.6% היו חיוביות, מניין החולים הפעילים עלה ל-248,192, בהם 76 מונשמים. בין הנדבקים נמצאים גם השר אלקין וראש המל"ל

מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה | צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי אתמול אובחנו כ-40 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-320 אלף בדיקות, מהן 12.65% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-248,192, מתוכם 306 חולים במצב קשה, ובהם 76 מחוברים למכונות הנשמה. מקדם ההדבקה ירד במקצת ועומד על 1.8. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,293.

בתוך כך, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין וראש המל"ל אייל חולתא הודיעו שגם הם נדבקו. ראש הממשלה נפתלי בנט וצוותו שנחשפו אליהם עברו בדיקות ונמצאו שליליים. יש לציין כי אתמול כ-38 אלף ישראלים נוספים הוכנסו לבידוד וכעת, קרוב ל-180 אלף תושבים נמצאים בבידוד.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, כי אינו יכול להתחייב שיוחמרו ההגבלות ולא יהיה סגר. לדבריו, "אין לנו מדיניות של הדבקה המונית. אין לנו תפיסה של חסינות עדר. אנחנו מודאגים מ"לונג קוביד" ומ"פימס, ואיננו יכולים להבטיח שמי שיחלה באומיקרון לא ידבק בגלים אחרים".

זרקא התייחס גם לעלייה החדה במספר הנדבקים, והבהיר כי "כיום רוב המאושפזים בישראל הם מעל גיל 60 ואינם עם חיסון בתוקף". ממונה הקורונה הוסיף: "ממליצים לאוכלוסיות בסיכון לצמצם השתתפות באירועים עם סכנת הדבקה - גל האומיקרון יהיה קצר ויימשך מספר שבועות".