מספר המאומתים לאומיקרון בישראל עלה ל-527 - יותר ממחציתם שבו מחו"ל

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים בווריאנט החדש עלה ב-183, ויותר מ-1,300 בחשד גבוה. אתמול אובחנו 1,482 נדבקים בקורונה ,ובכך עלה מניין החולים הפעילים עלה ל-10,526, מהם 88 במצב קשה. ה-R גם במגמת עלייה, ועומד על 1.36

קורונה מסכה ישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי מספר המאומתים לאומיקרון בישראל עלה ל-527, כאשר 351 מהם שבו מחו"ל. בנוסף, יותר מ-1,300 בעלי חשד גבוהה לווריאנט. עוד עדכן המשרד כי אתמול אובחנו 1,482 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-105 אלף בדיקות, מהן 1.4% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 10,526, מהם 88 במצב קשה, ובתוכם 38 מונשמים. מקדם ההדבקה (R) ממשיך במגמת העלייה ועומד על 1.36. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-8,241.

אתמול אישרו חברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה את התאמת מתכונת הפעילות במערכת החינוך, בהמשך להחלטות הקבינט מיום שלישי, וקבעו כי ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.

בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים, תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית, אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה.

התקנות יכנסו לתוקפן ביום שני הקרוב, בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת. עם זאת, מסתמן כי הצעד שישפיע על מאות אלפי הורים וילדים - ככל הנראה לא עומד לקרות, בשל התנגדות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער. מעבר להתנגדות השרים יש גם התנגדות נרחבת של הנהגת ההורים הארצית שכבר מתחילה לרקום מחאה, וגם אם ההחלטה תעלה לדיון בכנסת, גם שם יש התנגדויות מצד יו"ר ועדת החינוך שרן השכל וחברי כנסת נוספים שאומרים שלא יתנו יד לפגיעה בילדים.