5,140 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול - 9.7% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו כ-55 אלף בדיקות, עלה מניין החולים הפעילים ל-68,331, בהם 1,140 במצב קשה. מספר המתים עומד על 4,796. עד כה כ-1.8 מיליון ישראלים חוסנו במנה השנייה

זמן צפייה: 01:33

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 5,140 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-55 אלף בדיקות, מתוכן 9.7% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-646,277, מהם כ-68 אלף עדיין פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 1,140 מהחולים במצב קשה, מצבם של 390 מהם מוגדר קריטי, ובהם 315 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 4,796. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו כשלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.8 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך הממשלה אישרה הלילה כי הסגר יוארך עד יום שישי ב-7:00 בבוקר, זאת לאחר ישיבת ממשלה שנמשכה שעות. ביום רביעי השרים יתכנסו שוב כדי להחליט אם יש להאריך את הסגר פעם נוספת. כמו כן, אישרו השרים את הארכת סגירת הכניסה והיציאה מישראל בשבעה ימים, והחליטו כי ועדה בראשות שר האנרגיה יובל שטייניץ תדון בבקשות הגעה לישראל מסיבות הומניטריות או מיוחדות.

עוד החליטה הממשלה כי תחול חובת בידוד במלונית מטעם המדינה לשבים מכל מדינה בעולם, החל ממחר ועד ליום ראשון ה-7 בפברואר. ועדה של משרד הבריאות תבחן בקשות חריגות באופן פרטני. בד בבד, המל"ל הזהיר במהלך הישיבה כי רמת התחלואה יורדת אך היא איטית מאוד, וספק אם הושגה שליטה עליה. בנוסף, על אף מבצע החיסונים שמתנהל, השפעתו טרם ניכרת.

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש אף אמר במהלך הישיבה לשרים כי "70% מהמאומתים - נשאי המוטציה הבריטית", כך פורסם לראשונה בחדשות 13. מעבר לכך, באחת המעבדות הגדולות בישראל מעריכים כי 90% מהמאומתים נדבקו במוטציה הבריטית. בכך יותר נדבקו בישראל במוטציה זו, מאשר ברוב מדינות אירופה.