בעקבות הוראות הבידוד: תאילנד קוראת לאזרחיה לא להגיע לישראל

שגרירות תאילנד מסרה כי היא אינה ממליצה לתושביה לבקר בארץ. באל על שוקלים לבטל את הקו לבנגקוק • מטוס פרטי ימריא ברביעי מתאילנד ליפן, כדי להטיס את נוסעי "ספינת הקורונה" הבריאים ארצה

זמן צפייה: 03:39

הנגיף הסיני: שגרירות תאילנד בתל אביב קראה היום (שני) לאזרחיה שלא להגיע לישראל, בעקבות הוראות הבידוד שהתקבלו במשרד הבריאות בירושלים - לפיו מי שיגיע מבנגקוק ישלח לבידוד של שבועיים.

מוקדם יותר היום, אסר מנהל האוכלוסין על כניסת עובדי חקלאות מתאילנד לישראל, בעקבות התפשטות הנגיף. טרם ידוע אם אשרותיהם של העובדים שכבר נמצאים בישראל יחודשו. העובדים התאילנדים מהווים נתח נכבד מכוח האדם בענף החקלאות, ובלעדיהם הענף עלול להיקלע לקשיים חמורים.

עוד בחדשות 13:

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

נגיף הקורונה: 105 מתו ביממה האחרונה בסין; 2,000 נדבקים חדשים

בהלת הקורונה: כך מגיבים הישראלים בתאילנד לדרישה לשהות בבידוד

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

בתוך כך, חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard הודיעה כי חכרה מטוס פרטי הכולל 14 מושבים, במימון של חברות הביטוח הראל, כלל ומגדל, שייצא מתאילנד ליפן ביום רביעי.

"המטוס צפוי להחל דרכו בחזרה לישראל בטיסה ישירה כבר ביום שלמחרת כשעליו 12 הישראלים שעודם שוהים על הספינה, בהתאם לבדיקות רפואיות שיערכו להם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ", נמסר. "כלל הנוסעים יועברו לבידוד עם שובם ארצה על ידי משרד הבריאות ובמיקום אותו יקבע".

יואל אמיר, מנכ"ל פספורטכארד: "אנחנו עושים את המירב ופועלים במספר ערוצים על מנת להחזיר את הישראלים נוסעי הספינה לישראל בהקדם האפשרי. המטוס התאילנדי ערוך מבצעית והוא יאפשר לנו להביא את הנוסעים ארצה מוקדם יותר. אנחנו ממתינים לאישור הסופי של כלל הגורמים הממונים".

במקביל, בחברת התעופה "אל על" שוקלים להקפיא את הטיסות לבנגקוק, והתחייבו לסייע לנופשים שעוד נמצאים במדינה ואמורים לחזור לישראל. "בשלב זה לפי הערכותינו, שוהים בתאילנד למעלה מ- 5000 ישראלים אשר אמורים לשוב ארצה עם אל על, מאחר והביקוש לטיסות הללו עשוי להיות חד כיווני בעיקרו, אנו נבצע התאמות מסחריות נוספות", כתב באגרת שפורסמה היום מנכ"ל החברה, גונן אושיסקין. "כפי שפעלנו בעבר, אנו נעשה כל שביכולתנו להטיס את הישראלים השוהים בתאילנד ויעדי המזרח האחרים ולהביא אותם בבטחה לביתם מבלי לסכן את צוותי האוויר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".

אתמול, כאמור, הודיע משרד הבריאות על החמרת הנהלים של התיירים השבים ממדינות המזרח - וקבע כי כלל החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו - יחויבו בבידוד בית, גם אם אינם סובלים מתסמיני נגיף הקורונה. זאת, כדי למנוע ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

ישראלים שנחתו בנתב''ג עם מסיכות
ישראלים שנחתו בנתב''ג עם מסיכות | צילום: חדשות 13

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה. במסגרת ההנחיות יידרשו החוזרים לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל על הגעת המטופל.