אלף דגימות ביום: העמדה שתאפשר אבחון של הנגיף ללא מגע אדם

האתגר העיקרי בבדיקות הקורונה הוא לאפשר לכמה שיותר אנשים להיבדק ובמקביל להימנע מחיכוך מיותר של החולים הפוטנציאלים עם צוותי הרפואה. לשם כך, נולד המתקן שמביא מענה לבעיה. "מהיר ובטוח"

זמן צפייה: 02:23

בדיקות הקורונה הן אולי הנושא הבוער ביותר בישראל היום. האתגר הוא ברור, לאפשר לכמה שיותר אנשים להיבדק ולהגן על הצוות הרפואי ברמה האופטימלית, וכשהזמן דוחק צריך למצוא פתרונות יצירתיים. כדי למנוע מנבדקי הקורונה שעשויים להיות חולים בנגיף חיכוך מיותר בחדרי המתנה ומזכירות, נולד תא הבידוק של קופת החולים מכבי בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים וחברת "שגב".

העמדה זולה, פשוטה, לפעמים נראית אולי פשוטה מדי, אבל היא עושה את העבודה. נבדקים מגיעים, עונים על שאלות ונבדקים במטוש בלי לגעת באיש מצוות המרפאה. "יש לנו כאן מתקן שיעשה את זה יותר מהר, יותר בטוח לצוות, יותר בטוח למטופלים. מתקן כזה יחסית עולה מעט כסף. אם יעבוד יפה, נוכל לפזר את זה בכל הארץ".

עמדת בדיקות
עמדת בדיקות | צילום: חדשות 13

מכאן הבדיקה מועברת למעבדה המרכזית שברחובות. שתי שכבות של כפפות, כיסויים לאף ולפה, משקפי מגן, כובע וערדליים, הכול כדי להיכנס לחדר שבו נקבע גורלן של המבחנות. "כל הדגימות שמגיעות, תוך פחות מ-24 שעות מקבלים תוצאות".

במעבדה הזאת בודקים בכל יום כאלף דגימות שיוצאות מהחדר השמור למכשיר ה-הפי-סי-אר. כאן ייקבע גורל הנבדקים, בריאים או חולים. בימים אלה המעבדות הן מוקד התרחשות לא פחות מבתי החולים והמלחמה בקורונה תוכרע במידה רבה גם מאופן ההתנהלות והיעילות שלהן.