מחדל הבדיקות: מדוע עדיין יש מחסור בערכות לאבחון קורונה?

הישיבה הראשונה על התפשטות הנגיף והחשיבות בהצטיידות התקיימה כבר לפני חודש. ובכל זאת, היום, מתחם בדיקת כלי הרכב עומד שומם בשל מחסור בציוד מתאים ובערכות - שהחלו לאזול גם בשאר העולם

זמן צפייה: 04:34

זה נראה לקוח ממציאות אחרת, אבל ישיבה ראשונה על סכנת ההדבקה בקורונה והחשיבות להצטייד בערכות הבדיקה לגילוי הנגיף התקיימה כבר לפני חודש וחצי. ב-2 בפברואר, כשיצאו מהישיבה הזאת, עוד לא היה ברור מה עומד להתרחש אבל על פי ההערכות והדיווחים מסין, כבר אז צריך היה להצטייד בערכות בדיקה כולל אותם מטושים שמשמשים ללקיחת דגימה מהאף ומהפה וכן ציוד מיגון נוסף לצוותים הרפואיים.

כל הגורמים שהיו שותפים להחלטות לא הבינו את סדרי הגודל של התופעה שתפשוט בתוך זמן קצר על העולם אבל כבר בניתוחי הנתונים הראשונים הודגשה העובדה שמלחמה יעילה נגד הנגיף משמעותה הסגר ומספר בדיקות גדול הרבה יותר.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו: "נאשר תקנות שעת חירום להגבלת התנועה"

בנט: "ביום ראשון משרד הבריאות יערוך 3,000 בדיקות קורונה"

משרד הבריאות במגעים לרכוש תרופה יפנית שהוכיחה יעילות לנגיף

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13

ההתעוררות בישראל החלה קצת אחרי תחילת חודש מרץ לאחר אירוע שאולי מיקד אליו את תשומת הלב והוא הבחירות. אחריו התברר שעדיין חסרים ציוד וערכות בדיקה. לפני שבוע הוכרזה עליית מדרגה בהנחיות של משרד הבריאות אבל מלאי של הערכות עדיין לא נראה באופק. הן החלו לאזול גם במקומות אחרים בעולם כשהנגיף מתפשט ומתפשט.

לפני יומיים הוקם במהירות מתחם של בדיקת כלי רכב פרטיים בחניון שבגני יהושע אבל הוא ריק ושומם מאז שלשום מפני שפשוט עדיין אין ערכות בדיקה. אלי בין, מנכ"ל מד"א, ציין כי "אני יודע שהמשרד כבר השלים את הפער הזה. אני מקווה שהפער הזה ייסגר כבר מחר-מחרתיים ונוכל לצאת לדרך". הבוקר התברר שהמוסד הפעיל את יכולותיו להבאת ציוד חסר לארץ, אז אנחנו קרובים מתמיד למטושים. נותר רק לקוות שבלימת הנגיף תצליח והבדיקות יבוצעו במהרה. אם לא, זה עלול להיות החומר שממנו עשויות ועדות חקירה.