הממשלה אישרה שורת הקלות: בתי הכנסת וחופי הים נפתחו

השרים אישרו במשאל טלפוני את ההקלות בהנחיות משרד הבריאות. כעת, הישראלים יוכלו לחזור לבתי התפילה ולמוזיאונים, תוך שמירה על ריחוק חברתי, שמירה על היגיינה ועטיית מסכות

זמן צפייה: 03:17

הממשלה אישרה הלילה (רביעי) במשאל טלפוני שורת הקלות נוספת בהגבלות משרד הבריאות, שמאפשרות שהייה בחוף הים בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים וקיום תפילה בבתי הכנסת. התפילה תתאפשר תחת מגבלות הכוללות עד 50 איש במבנה, תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים בין המתפללים, עטיית מסיכות ומינוי "נאמן קורונה" לבית התפילה. ההנחיות החדשות תקפות עד לתאריך 3.6.

כמו כן, בוטל האיסור על הפעלת מוזיאון, אך התיקון לא כולל הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם. מוזיאונים יפעלו בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הנהוגים בהפעלת מקום ציבורי ובכלל זה כניסת אדם לכל 15 מ"ר. נוסף על כך, במסגרת התיקון נקבע כי חוזר מחו"ל יוכל לצאת ממעבר הגבול לבידוד בביתו למשך 14 יום ולאחר שהתחייב בכתב שלא לנסוע בתחבורה ציבורית לביתו. יש לציין כי הציבור עדיין מתבקש להמשיך לשמור על ריחוק פיזי, עטיית מסכות ושמירה על היגיינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איך הפך הקשר הצמוד בין אייל גולן למנהלו – לקרב ענקים מתוקשר?

"לוכד הפדופילים" על מעצר הבכיר במשרד החינוך: "לא יכול לשתוק"

התחזית: גל החום יימשך – שרב בכל אזורי הארץ

יהודי מתפלל בבית כנסת
יהודי מתפלל בבית כנסת | צילום: Shutterstock

אתמול הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14 ביוני. בכל אולם ימונה "ממונה קורונה", אשר יהיה אחראי על אכיפת ההנחיות של המשרד. רק אם אלה יתקיימו - יוכלו האולמות להיפתח.

על פי המתווה, בכל אירוע יתקיים רישום של האורחים, כך שאם בהמשך אחד מהם יתגלה כחולה קורונה, האולם ידע ליצור קשר עם כלל המשתתפים שנכחו במקום באותו ערב. עם כניסתם לאירוע, כל העובדים והאורחים יתושאלו לגבי מצבם הבריאותי ואף יעברו בדיקת חום. במשרד הבריאות הבהירו כי לא תותר כניסה למי שחום גופו יעלה על 38 מעלות.

חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב | צילום: רויטרס

מניין האנשים באירוע יוגבל, כאשר אולם יוכל להכיל אורחים לפי חישוב של אחד לכל 2 מ"ר. באולמות שמכילים יותר מ-200 אורחים, לא תתאפשר הזמנה של יותר מ-85% בני אדם מהמותר לפי רישיון העסק.

כמו כן, החל ממחר הגבלת 20 הנוסעים בתחבורה הציבורית תבוטל בשעות העומס – כך סיכמו היום שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין. מדובר על השעות שבהן תלמידים נוסעים לבתי הספר ובחזרה מהם - נוסעים מ-7:00 עד 8:30 ומ-13:00 עד 15:00.

נוסף על כך, סיכמו השניים כי בהמשך השבוע ייערך דיון מקצועי בין נציגי המשרדים שבו תיבחן האפשרות של הרחבת היקף פעילות התחבורה הציבורית. זאת, כדי לסייע למשק כולו לחזור לשגרה.