בי"ס שבו למד הילד שנדבק נכנס לבידוד; אל על נערכת לפטר אלפים

כ-500 תלמידים ועובדי הוראה מבית הספר יוספטל באזור הושמו בבידוד • באל על נערכים לפטר 80% מעובדי החברה • אחד החולים הוא הרב דב זינגר, ראש הישיבה התיכונית "מקור חיים"

זמן צפייה: 01:29

בית הספר "יוספטל" באזור נכנס היום (רביעי) לבידוד, בעקבות אבחון הווירוס אצל תלמיד כיתה ג' בן ה-9. בבית הספר לומדים 465 תלמידים, 26 עובדי הוראה ו-20 עובדי מינהלה. חברת התעופה אל על נערכת להוציא לחופשה ללא תשלום 80 אחוזים מעובדי החברה, שהם אלפי בני אדם.

אילנית ג'ורג'י נימני מנהלת בית הספר, כתה להורי בית הספר מכתב ובו ציינה כי "בית הספר נערך ללמידה מקוונת, בקרוב יפורסמו פרטים נוספים. לאור המצב עשויות להופיע אצל ילדיכם תגובות של לחץ וחרדה. אם מדובר בהתנהגות חריגה, אנא עדכנו אותנו, ונחשוב יחד אם יש צורך בהתערבות מקצועית. גם במקרים בהם אתם, ההורים, חשים לחץ וחרדה, רצוי לפנות לקבלת עזרה מקצועית".

בתוך כך, הבורסה נפתחה בעליות מתונות בבורסה כאשר המדדים המובילים עולים בשיעור מתון של כאחוז. מניות הגז עולות בשיעור מתון, על רקע ההתאוששות הקלה במחירי הנפט. בהמשך היום חלו ירידות מתונות בבורסה.

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, ראש מועצת אפרת פרסם כי חולה מספר 67 הוא הרבה דב זינגר, ראש הישיבה התיכונית "מקור חיים". אשתו של הרב סיפרה כי "שלומו בסדר הוא מרגיש טוב. הוא בבידוד כרגע בבית ואנחנו בקשר עם משרד הבריאות ועושים כל מה שאומר לנו, ושאר הזמן בהתבודדות".

חלק מצוות החינוך ששהה במחיצתו נשלח לבידוד. ההשלכות לגבי תלמידיו של הרב עדין לא ידועות וממתינים להנחיות משרד הבריאות.

הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים
הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים

בד בבד, ההסתדרות הלאומית הגישה הבוקר את הבג"ץ הראשון בנושא הקורונה. היא עתרה בבקשה להוצאת צו על תנאי שיחייב את ממשלת ישראל לכונן, בהתאם לסמכותה, מנגנון פיצוי ושיפוי הולם/ קרן תשלומים או פיצויים לטובת עובדים המועסקים בענפי התעופה, התיירות והשילוח אשר שכרם וזכויותיהם מכוח דיני העבודה נפגעו בשל משבר נגיף הקורונה. לעתירת הלאומית הצטרפו גם ועדי העובדים בחברת איסתא ובישראייר.

ההסתדרות הדגישה כי: "על מדינת ישראל לדאוג להמשך העסקתם הרציפה של עשרות אלפי העובדים ולמנוע מצב בו נפלטים אותם עובדים משוק העבודה והופכים נטל על הציבור והמדינה – דבר שאף יביא לקריסת ענפי התיירות, השילוח והתעופה עצמם".